Autor je teológ, publicista a aktivista
Príbeh tímu investigatívnych novinárov z Boston Globe získal Oscara ako najlepší film aj za najlepší scenár. Pravdupovediac, scenár filmu Sledovačka (Spotlight) napísal život sám a filmovú podobu mu dal tím okolo režiséra, ktorý nepodľahol bulvárnym pokušeniam.
Mediálny tréning pre investigatívcov
Film je skutočne sériou zásadných dialógov a vyžaduje si pre plné pochopenie maximálnu pozornosť. Každý z nich môže byť zároveň prípadovou štúdiou vzťahu médií k cirkvi, k cirkevným hodnostárom, prepojeniu politických a cirkevných elít, k obetiam sexuálneho zneužívania a ich celoživotným traumám, vzťahu médií k právnemu systému a ochote ísť za pravdou aj vtedy, keď sa „neoplatí“.
Dodal by som, že je to aj prípadová štúdia toho, ako sa musí dnešný novinár vedieť vyrovnať aj s takouto náročnou a citlivou témou. Scény, keď sa členovia investigatívneho tímu stretávajú s obeťami, sú podľa mojej skúsenosti fakt autentické.
Verne sa snažia rekonštruovať poníženie, žiaľ, ako aj bezmocný hnev ľudí, ktorí pochopili až neskôr, ako sa stali obeťami tých, ktorým bezvýhradne verili. A nikto im neverí...
Asi takto by sa dalo zhrnúť prvotné odhodlanie človeka, ktorý sa rozhodne hovoriť o niečom, čo sám nevie sformulovať, no cíti, že sa deje niečo, o čom by mal svet vedieť.