Autor je teológ a pedagóg
Píšu mi kotlebovci, že dobre píšem. Že nemajú problém s tým, že sú vraj fašisti, len ten pojem fašizmu je pre nich trochu iný.
V priloženom texte z časopisu Kultúra dostanem za úlohu si prečítať o talianskom fašizme ako o kultúrnom spojení protiliberálnych síl národných socialistov so všetkými tradičnými silami, ktoré majú ochrániť dobovú taliansku spoločnosť pred modernými prúdmi. A upevniť tradičné hodnoty. Povedomé.
Na rozdiel od medzinárodných socialistov, ktorí skončia v ľavičiarskom košiari. Fašisti sú dobrí, lebo sú za ochranu spoločnosti pred rozvratom. Podľa talianskeho profesora Giovanni Cantoniho vraj talianski či rakúski, portugalskí, litovskí, estónski, fínski, lotyšskí, poľskí či slovenskí fašisti nie sú rasisti.
Odpíšem známemu, že ďakujem za text, ale kotlebovci veru rasisti sú a ani sa tým netaja. Známy, ktorý číta Krajniaka, mi odpíše, že isté je len to, že Ježiš vstal zmŕtvych.
Naša moslimská opatrovateľka
Potom zareaguje moja anonymná vraj dlhoročná sympatizantka, ktorú si pre jej krok z anonymity cením. Že ju jeden z mojich nedávnych textov aj dojal, ale že nesúhlasí, lebo jej skúsenosť zo Západu je taká, že utečenci tam skutočne obracajú kultúru naruby a že sa bojí o rodiny svojich detí, ktoré tam žijú a predpokladám, že tam aj žiť ostanú.
Len tí prisťahovalci sú vraj iní ako tí naši prisťahovalci z Podkarpatskej Rusi, o ktorých sa starala počas vojny moja stará mama, lebo oni sa tu začlenili, ale títo utečenci sa tu integrovať nechcú.
Ťažko sa mi to posudzuje, lebo istý čas sme boli odkázaní pre deficit rodinnej infraštruktúry na služby opatrovateľky. A bola to moslimka. Integrovaná, doma mali čisto a boli milí, zdvorilí a naša dcéra k nej chodila rada. Spolu s ďalšími dvoma ďalšími kresťanskými, ateistickými či európskymi deťmi. Takí boli totiž ľudia, čo nám na ňu dali referencie.