Pred niekoľkými dňami portál Gizmondo zverejnil odhalenie, že sociálna sieť si cez externých dodávateľov najíma mladých amerických novinárov na pozície editorov, aby spracovávali najnovšie témy. Facebook ich označuje ‘trending topics’.
Ide o zoznam noviniek - tém, na ktoré upozorní algoritmus. Editori potom informáciu spracujú do ľudskej reči - dostane titulok, opis a titulnú fotografiu.
Občas takto môžete vo svojej časovej osi vidieť nad príspevkom malú ikonu rastúceho grafu a krátky nadpis (v čase písania sa objavujú napríklad Star Trek, Blake Lively, Justin Trudeau). Zobrazia sa nad príspevkom, ktorý sa danej témy týka, a zároveň je téma súčasťou vybraných noviniek (trending topics).
Anonymné zdroje tvrdia, že ich ovplyvňovali
V reportáži portálu Gizmondo niekoľko novinárov ako editorov pre facebook anonymne tvrdí, že nadriadení ich ovplyvňovali, čo majú vyberať a zobrazovať. Jeden z nich tvrdí, že mal dať viac priestoru liberálnym správam.