„V rámci skupiny Deutsche Telekom sa usilujeme o vytváranie atmosféry akceptovania a vzájomnej dôvery tým, že rešpektujeme individualitu ostatných, vystupujeme otvorene a čestne a zároveň podporujeme rôznorodosť jednotlivcov a kultúrnu rôznorodosť. Skupina Deutsche Telekom stavia na diverzite svojich zamestnancov – a to pokiaľ ide o rozdiel vo veku v pohlaví náboženskom presvedčení, schopnostiach, pôvode alebo sexuálnej orientácii. Rôzne kultúry, jazyky a rodinný stav zamestnancov našej spoločnosti prispievajú k jej rôznorodosti.“ Toto je veta z etického kódexu spoločnosti Slovak Telekom.
„Protest proti pochodu úchylákov v Bratislave“. A toto je facebookový status, ktorý v sobotu zverejnil portál Topky.sk, patriaci do internetovej spoločnosti Zoznam, ktorú zo 100 percent vlastní Slovak Telekom. Nepomôže, že Topky krátko po zverejnení status upravili. A Topky vôbec neospravedlňuje, že popisok sa vzťahoval k heslu kotlebovcov, ktorí takto vulgárne, bez povolenia - a na konci dňa určite aj beztrestne - osočovali pokojný a kultivovaný Dúhový pochod v Bratislave prirovnaním homosexuálov k pedofilom.
Topky totiž majú svoju históriu. Históriu prízemnosti a vulgárnosti, ktorej sa len máločo vyrovná spomedzi hlavných slovenských médií. Bulvárny web navštívi mesačne okolo jeden a pol milióna ľudí. Editori sa už určite vytešovali, aký bude status s “úchylákmi” likeovaný a zdieľaný u cieľovky tejto stránky. Ale keď už sa Facebookom začala vlna kritiky, tak to Topkám zrejme za tie “lajčíky” nestálo.
Hoci Slovak Telekom je stopercentný majiteľ prevádzkovateľa Zoznam, v prípade tejto aktivity strká hlavu do piesku. Spravil tak aj takto pred rokom, keď Topky krátko po smrti Kristínky v rozhorúčenom aute zverejnili karikatúru na túto tému (na obrázku bolo zobrazené auto počas horúceho letného so psom a hádajúcim sa párom. Žena kričala na telefonujúceho muža: „Artur! Okamžite polož k Bodríkovi ten telefón!!! Do 2 minút ti bude chýbať a my budeme vedieť, že sa máme vrátiť.“). Aj v tomto prípade Topky po vlne kritiky obrázok stiahli.
V roku 2014 zas web poňal video so znásilnením Rómky ako žart (Párik si to rozdával pred deťmi priamo na ulici: Perverzné video ukončili až policajti!). V redakcii evidentne chýbajú základné editorské postupy a medze slušnosti.
Telekom sa v stanovisku pre médiá poďakoval za oslovenie a odkázal na svoju dcérsku firmu Zoznam. To na jednej strane možno vykladať pozitívne - operátor ako majiteľ média nezasahuje do jeho činnosti. Topky však s výnimkou malej hŕsky svetlých výnimiek nerobia ako médium verejnú službu. Výstupy webu skôr predstavujú opak spoločenskej zodpovednosti.
Tá je opäť celkom dobre popísaná v etickom kódexe Slovak Telekomu: „Konáme eticky a dodržiavame zákony a predpisy. Ak by táto zásada nebola základným princípom nášho správania, vystavovali by sme skupinu Deutsche Telekom a tiež samých seba veľkým finančným rizikám a ohrozovali by sme dobré meno spoločnosti. (...) Neustále vyhodnocujeme naše aktivity a konanie a zaoberáme sa správaním, ktoré je neetické, protiprávne alebo je v rozpore so stanovenými pravidlam.“
Topky sú Zoznam. Zoznam je Slovak Telekom. Bude fajn, ak si pravidlá slušného správania prečítajú zamestnanci naprieč všetkými divíziami jednej z najväčších firiem na Slovensku. Alebo by sa potom operátor mal zamyslieť, či web skutočne napĺňa poslanie spoločnosti "Spájame ľudí". Zdá sa, že Topky ľudí spájajú len v jednej veci - spoločnom názore na úroveň produkcie tohto portálu.