Autor je literárny vedec a spisovateľ
Divákom komerčných televízií sa môže zdať, že filmy sledujú zadarmo. V skutočnosti je od nich platba vyberaná bezodkladne. Vysielaný program je náhle prerušovaný a oni musia zaplatiť tým, čo je vzácnejšie než peniaze – vlastným vnímaním.
Veľkú časť života človek prespí, a tak venovať ten zvyšok pohľadom na maliny veselo skáčuce do jogurtu len preto, aby zistil, ako sa skončí jeden z tých príbehov, ktoré sa všetky končia rovnako, nie je najlepší obchod. To je tiež dôvod, prečo sa pozornosť ľudí, ktorí si seba samých vážia, presúva inam.
Televízor možno jednoducho vypnúť. Čo však robiť v prípade, ak cestujeme autom? V reklamách je automobil predstavovaný lákavo. Pohybuje sa osamelo otvorenou krajinou s vodopádmi. Skutočnosť je však iná. Má podobu nekonečných hodín v kolónach, v ktorých vodiči, či chcú, alebo nie, zo svojich automobilov vytvárajú práve ten vlak, ktorému sa chceli vyhnúť.
A výhľady do krajiny? Tie sú na Slovensku privlastňované presne tým istým spôsobom ako iné statky.