Na uznanie pre slovenského osobného prepravcu treba kus sebazaprenia. Ak sa už odhodlal priznať manažérske pochybenie a znížiť straty z „cenovej vojny“ (ZSSK) so súkromníkom, tak daňový poplatník môže zamrmlať aspoň čosi v zmysle, že neskoro a málo, ale chvalabohu. Málo preto, lebo zrušenie jedného páru súprav intercity vo všedných dňoch plus celej soboty a nedeľného rána manko ZSSK z trate Bratislava - Košice (a iných) nijako zásadne nerieši.
Faktom je a zostane, že štátne podnikanie – aj v osobnej železničnej preprave – je celé zle. Berme to ako začiatok prechodu od monopolu ZSSK k želanému stavu, keď na nedotovaných tratiach budú súťažiť o priazeň cestujúcej verejnosti súkromníci. Je iste možné ukázať prstom na České dráhy, ktoré v cenovej vojne s RegioJetom a Leo Expressom hrdinsky krvácajú, tým však sotvačo iné zostáva, ak predtým už nakúpili tie pendolina.