Autor je redaktor The Washington Post
Blíži sa kampaň „Hillary Clinton za prezidentku!“ A tentoraz naozaj.
Rozruch, aký vyvolalo oznámenie jej kandidatúry, prezrádza, že je možné, že by Clintonová uspela so stratégiou „hrať v malom“. Teda so stratégiou ktorej sú zrejme ona i jej volebný tím odhodlaní sa držať.
Čo sa stalo v roku 2008?
Dá sa chápať logika tejto stratégie. Clintonová v roku 2008 kandidovala ako „Hillary Clintonová“ na vlastnú škodu. Jej kampaň akoby sa spoliehala na to, že voliči v štátoch ako Iowa či New Hampshire za ňu budú hlasovať len preto, že je politickou celebritou.
Volebný tím veril, že Clintonová nemusí podstúpiť kampaň v štýle potriasania rúk a hádzania úsmevov, akú robili ostatní kandidáti, lebo je milovanou príslušníčkou prvej rodiny demokratických politikov.
Nikoho okrem ľudí v Clintonovej kampani neprekvapilo, že to nefungovalo. Clintonová z kampane vyšla ako odmeraná a nadradená – čo sú dve veľmi zlé vlastnosti pre niekoho, kto kandiduje za prezidenta.