Aj keď slovenská liga tézu zúrivo popiera, futbal je masová zábava, ktorej ducha a atmosféru vdychujú veľkokapacitné štadióny, na ktorých sa hrá.
Keďže na profesionálnej báze ide o odvetvie šoubiznisu, ktoré slušne zarába, nielen Allianz arény, Nou Campy a Old Traffordy, ale aj menšie stánky financujú zásadne majitelia a sponzori. Z verejných zdrojov sa v normálnom kapitalizme zábavný priemysel neplatí.
To, že predseda Fico vložil do trnavskej „arény“ 13,5 milióna z verejných peňazí, sa nedá omilostiť tým, že na Slovensku futbal nezarába. A oligarchia, ktorá sa podporou (vlastníctvom) miestneho športu snaží vylepšiť svoju lokálnu reputáciu, ešte nenakradla toľko čo ruská alebo ukrajinská, takže – akože – musí pomôcť erár.
Ani omylom. Vláda, ktorá prevádzkuje štát s dlhom 7600 eur na obyvateľa, nemôže mať sto investičných „priorít“ – ako Fico II – ale stručný zoznam nevyhnutností, kde niet alternatívy k rozpočtu. A doň zaručene nepatrí ani povznesenie kultúry futbalových zápasov, ani zábava fanúšikov, čo z akýchsi dôvodov nemajú predplatený Digi Sport, a ani podpora spriaznených podnikateľov, či už sa volajú Kmotrík, alebo Poór.