Nízke ceny mobilného internetu a telefonovania, ktoré ukázal nový mobilný operátor, tu nebudú navždy. A je úsmevné, že manažéri Swanu to ani nevedia dobre ututlať.
Kým výkonný riaditeľ hovorí, že „cena štyri centy pokrýva všetky náklady vrátane ceny za národný roaming“, generálny riaditeľ tej istej firmy priznáva, že „cena národného roamingu zatiaľ nebola určená“.
Národný roaming je základnou vstupnou surovinou akéhokoľvek mladého mobilného operátora. Nepoznať jej cenu a tvrdiť, že nízke ceny pre zákazníkov sú dlhodobo udržateľné, je – slušne povedané – odvážne.
Vyvstáva preto otázka, čo touto stratégiou Swan a Slovenská pošta sledujú.
Vydierať konkurenciu? Namotať zákazníkov na bluf a potom firmu výhodne predať, ako sa to podarilo ľuďom za satelitnou službou Skylink? Alebo naozaj sa tu snažia rozbehnúť slušný a udržateľný biznis?
Čo-to napovie pozadie Swanu. Jeho sesterská firma GlobalTel získala za prvej vlády Roberta Fica zákazku 54,2 milióna eur na vytvorenie základných častí e-Government webu Slovensko.sk.