Autor je environmentalista a nezávislý poslanec NR SR
Nový stavebný zákon v podobe, v akej ho predložila vláda, nebolo žiaduce prijať. Bol som vnútorne presvedčený, že by bolo najlepšie o tomto návrhu vôbec nerokovať. Po konzultácii s odborníkmi som sa priklonil k miernejšej formulácii: teda k žiadosti, aby predkladatelia návrh aspoň dopracovali.
Napokon sa veci vyvinuli tak, ako už na Slovensku býva zvykom: dočkali sme sa ešte horšej právnej úpravy, ako bola tá doterajšia. Ale pekne po poriadku.
Zákon z totality
Jedným z hlavných argumentov, prečo bolo nevyhnutné predložiť úplne nový stavebný zákon, je podľa predkladateľa centralistický, normalizačný až totalitný charakter súčasnej právnej úpravy, ktorej základ pochádza z roku 1976. Takisto mal nový zákon zdemokratizovať procesy územného plánovania aj stavebného konania a priblížiť ich občanovi.