Každý krok súčasnej vlády Smeru kritizujú, že je zameraný na marcové voľby. Existuje mnoho dôvodov, prečo byť proti obsahu toho, čo Smer robí, ale útočiť naň za to, že robí kampaň počas predvolebnej kampane len ukazuje, prečo takmer s istotou voľby vyhrá.
Navrhovať veci, ktoré sú populárne u širokých vrstiev obyvateľstva tri mesiace pred voľbami nie je zákerný a temný trik – takto sa získavajú hlasy. Ostatný krok Smeru pod paľbou kritiky je takzvaný tretí sociálny balíček, z ktorého sa vykľula navrhovaná miliarda eur výdavkov rozložených na štyri roky, ktorú strana údajne minie, ak ju znovu zvolia.
To neznie ako volebný program, ale skôr ako trik. Nazvať to „sociálnym balíčkom“ je prefíkaný marketing, keď sa snažíte vyhrať voľby. Z tých desiatich konkrétnych opatrení, ktoré Smer načrtol, niekoľko položiek znižuje platby zdravotného poistenia pre chudobnejších pracujúcich, bývanie pre učiteľov, študentov a mladé rodiny; pre dôchodcov a postihnutých. Patria sem aj sľuby vytvoriť pracovné miesta a opraviť cesty. Zoznam znie až podozrivo, akoby sa snažili ukázať väčšine krajiny, že naplnia ich konkrétne potreby.