Keďže stĺpček má byť objektívny a nikomu nenadržiavať, musím povedať, že rozdávať po mestách i obciach zo štátneho pred voľbami nie je výmysel Smeru ani revolučné nóvum vo vedení kampaní.
Na dávanie z cudzieho (kradnutého) prišiel na Slovensku už Mečiar.
Smer robí kampaň aj za štátne peniazeČítajte
Rozmery, v akých voličstvo od Tatier k Dunaju a od Uble po Kúty uplácajú Fico s Kaliňákom, však presahujú obvyklú mieru toho, čomu sa hovorí kupovanie hlasov.
Zistenie Transparency o dodatkoch k zmluvám, čo sa upravovali tak, aby sa dodávka hasičských áut realizovala ešte do volieb, chváli kampaň Smeru, ktorá nič neponecháva na náhodu.
Aj keby bola opozícia rovnako predvídavá a myslela takto dopredu – akože nie je a nemyslí – tomuto sa konkuruje veľmi ťažko. Alebo nijako.
V Kaliňákovom príhovore k daru, že „reči majú byť krátke, dlhá má byť klobása“, je vytesaná celá politická filozofia Smeru. Je určená ako voličom, tak aj vlastnému klientskému dvoru, ktorý je obdarúvaný síce neverejne, ale zato bohatšie a nielen pred voľbami.