SME

Komunikáciu nahradila kampaň

České euroreferendum máme ešte pred sebou, bolo by však prekvapením, ak by sa skončilo inak než maďarské, slovenské či poľské. Bude tiež platné a bude tiež sklamaním: k zásadnej otázke ďalšieho smerovania krajiny sa pravdepodobne vyjadrí zhruba polovica .

České euroreferendum máme ešte pred sebou, bolo by však prekvapením, ak by sa skončilo inak než maďarské, slovenské či poľské. Bude tiež platné a bude tiež sklamaním: k zásadnej otázke ďalšieho smerovania krajiny sa pravdepodobne vyjadrí zhruba polovica voličov.

Stredoeurópskym voličom niet čo vyčítať, správali sa namiesto rád podľa príkladu svojich politikov. Kampane na Slovensku a v susedných krajinách vykazovali rad podobných znakov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdôležitejšie je, že zhodne vypovedali o komunikačných schopnostiach a ochote politikov. Najlepším príkladom je ustavične skloňované spojenie „informačná kampaň“. To je však holý nezmysel: kampaň už zo svojej podstaty pôsobí na city, informovanie by, naopak, malo byť racionálnou a permanentnou záležitosťou. Informačná kampaň je, jednoducho, dymová clona, ktorá má zakryť dlhé roky ničnerobenia. Politici visegrádskych krajín navyše nezvládajú jedno ani druhé, kampaň, ani informovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň im je aspoň o čosi bližšia. Je to totiž jediný spôsob komunikácie s ich vlastnými zamestnávateľmi (občanmi), ktorý musia aspoň raz za čas absolvovať. Vždy, keď sa zhruba po štyroch rokoch prihlásia do konkurzu na uprázdnené miesta ministrov, poslancov či starostov, usilujú sa v priebehu niekoľkých týždňov masívnym pôsobením na pudy nahradiť predchádzajúce roky, keď sa tvárili, že občanov do toho nie je nič, ako tú-ktorú krajinu či obec riadia. Permanentné informovanie občanov o veciach, ktoré sa ich týkajú, je veľkej väčšine našich stredoeurópskych politikov aj na základe skúseností z eurokampaní ešte vždy bytostne cudzie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C27GD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 338
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 230
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 304
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 387
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 940
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 143
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 034
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 502
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 148
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 400
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 222
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 555
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 297
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 811
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu