Ruský skladateľ Sergej Prokofiev napísal rozprávkovú skladbu Peter a vlk. Jednoduchý príbeh, pomocou ktorého deti spoznávajú nástroje symfonického orchestra. Na kraji lesa žije Peter so starým otcom, mačkou, kačkou a vtáčikom. V lese žije zlý vlk a preto má Peter nakázané nechodiť do lesa. Jedného dňa vlk príde. Mačka a vtáčik pred ním ujdú, ale kačku zožerie. Peter ho za pomoci lana a šikovnosti chytí. Nedovolí poľovníkom zastreliť ho, ale odvedie ho do zoologickej záhrady.
Jednoduché. Ako každá rozprávka. Dobrý chlapec, zlý vlk. Vlk urobí niečo zlé a je za to potrestaný. Deti sa naučia nielen o hudobných nástrojoch, ale aj o tom, že sú dobré a zlé veci na svete a je medzi nimi pomerne jasná hranica.
Tento koncept však nie každému vyhovuje. Už dávno sme sa dočítali u Orwella, že ak chce niekto ovládnuť masy, slová musia stratiť svoj pôvodný význam. Ak ste si mysleli, že s pádom komunizmu sa táto tendencia vytratí, mýlite sa. Severoamerické školstvo je z väčšej časti ovládané ľavičiarsko-politickokorektno-grínpísáckymi silami, ktoré si doteraz myslia, že gulagy boli len imperialistická propaganda a komunizmus je fajn, len treba odstrániť zopár zanedbateľných nedostatkov. Ich politickí nasledovníci vôbec nezaostávajú a usilovne zahmlievajú rozdiel medzi dobrým a zlým.
História, ako sme ju doteraz poznali, už neplatí, pretože bola vykladaná eurocentricky, falocentricky, kapitalistickocentricky a neviem ešte ako a treba ju prepísať. Vražda sa volá potenciálne agresívne vyjadrenie sociálneho vzdoru, klamstvo sa volá sociálne, rasovo a politicky pozitívna interpretácia faktu, a to, o čom sme si doteraz mysleli, že je najpríjemnejšia ľudská činnosť, je vyjadrenie mužskej brutality a vo väčšine prípadov znásilnenie. Jednoduché slová ako pravda, poctivosť, trtkačka či zdravý rozum treba relativizovať a s tým prichádza aj postupná strata osobnej zodpovednosti jednotlivca za čokoľvek.
Aby sa to ujalo, začne sa od detí. Z učebníc sa vynechá všetko, čo by mohlo škodiť. Dinosaury, pretože môžu vyvolať diskusie o evolúcii. Sovy, pretože by mohli uraziť indiánsky kmeň Navajov, pre ktorých sú posvätné. Kečup a torty, pretože by mohli ovplyvniť stravovacie návyky. Ženy nesmú byť zobrazované pri domácich prácach, muži pri výkone povolaní ako lekár, právnik alebo inštalatér, Íri ako policajti a černosi ako športovci, aby sa nevytvárali stereotypy. Škrtnú sa príbehy o horolezcoch, aby nebolo ublížené deťom, ktoré žijú na rovine.