Už od konca októbra všade v obchodoch umelé ihličie, cingotanie, blikotanie a koledy. Európska únia vraj zavedie rizikové príplatky pre predavačov, ktorí musia celý deň počúvať dokola tie „peknučké" koledy a prepadajú pomaly ...
Už od konca októbra všade v obchodoch umelé ihličie, cingotanie, blikotanie a koledy. Európska únia vraj zavedie rizikové príplatky pre predavačov, ktorí musia celý deň počúvať dokola tie „peknučké" koledy a prepadajú pomaly, ale iste neprekonateľnej agresivite. Už od konca októbra tlačenica, napchaté tašky, vyprázdnené peňaženky, vytreštené oči zháňačov a zháňačiek, ktorí pomaly, ale iste tiež prepadajú neprekonateľnej vianočnej agresivite.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Vianoce: koľko citového vydierania! Prispejte tam, prispejte onam. Deti, bezdomovci, zvieratká, černoškovia v Afrike. Buďte dobrí, buďte súcitní, buďte slávnostní. Dajte peniaze a vytvorte ilúziu, že ste vlastne lepší, než naozaj ste. Vykúpte sa tými dobrovoľnými darmi zo špinavého svedomia. O čo úprimnejšia je pieseň, ktorú v jednej ironickej hre Huberta Krejčího spieva Armáda spásy: „Navaľ prachy, babica - nemáme čas sa baviť."