ILUSTRAČNÉ FOTO TASR - HENRICH MIŠOVIČ
V nepravidelných, ale relatívne častých cykloch sa k nám z ministerstva dostávajú reformné návrhy rozličného charakteru a úrovne, ktoré niekedy rozvíria hladinu verejnej mienky (racionalizácia školskej siete, podfinancovanie škôl, platenie za vysokoškolské štúdium, náboženstvo verzus etika na prvom stupni ZŠ, nová podoba maturitnej skúšky a iné), inokedy zase vyvolajú len ľahký úsmev (zvýšenie platov začínajúcich pedagógov). Reformné turbulencie zasiahli aj školské zariadenia a základné umelecké školy a týkajú sa tak vlastne celého sektora výchovy - od povinnej až po voľnočasovú. Raz ide o reformné víry systémové (financovanie, podoba školskej siete a pod.), inokedy o víry týkajúce sa obsahu (náboženstvo verzus etika, obsahová štruktúra maturitných skúšok). Ministerskí reformátori vskutku nezaháľajú.