Autor je vysokoškolský učiteľ
Viac ako 14 500 učiteľov našich regionálnych škôl svojím ostrým štrajkom inšpirovalo v súčasnosti viac ako 500 učiteľov z vysokých škôl, aby rovnakým spôsobom prejavili svoj názor na stav nášho školstva a na vzťah, ktorý k nemu prechovávajú naše straníckopolitické elity.
Voľakto, najmä ak už má s ohýbaním čísel bohaté skúsenosti, sa možno aj tento kvantitatívny pomer pokúsi vysvetliť podľa svojich dobrých zvykov. Osočovaním, zavádzaním, lžami, aby zakryl skutočnosť, že slovenskí učitelia pracujú a neraz aj žijú v nedôstojných podmienkach a že naše nereformované školstvo upadá.
A predsa sa mi zdá, že v jednom majú títo podaktorí, napríklad minister školstva so svojím balíčkom bagatelizačných výrokov a statusov, pravdu. Súčasné solidárne, protestné a osvetové aktivity, ktoré prebiehajú na pôde vysokých škôl, vznikli zásluhou jednotlivcov, stoja a padajú na nich.
Prevádzkovatelia rutiny
Tých jednotlivcov je momentálne približne 550. A podporuje ich ďalších viac ako 10 000 ľudí. A prejavujú sa spôsobom, aký sa našim straníckopolitickým špičkám nehodí do krámu, na ktorý zmenili tento štát.
Nezištne a dôstojne sa snažia prejaviť svoj zodpovedný vzťah k sfére, ktorej sú súčasťou, zastávajú sa vyčerpaných kolegov, vstupujú do prúdu kritickej sebareflexie, učia sa otvorenému partnerskému dialógu so svojimi študentmi.
Bystrý čitateľ sa predchádzajúcej vete zrejme začuduje. Veď uvedené vlastnosti by mali patriť k výbave príslušníka akademickej sféry priam neoddeliteľne. To by však náš vysokoškolský svet nesmel byť tak dômyselne zošnurovaný najrôznejšími formálnymi pravidlami.