Investičná fáza kampane Smeru, ktorá (akože?) mieri do banskobystrického regiónu, má štyri dejové vrstvy. Všetky sú banálne, ale keďže 5. marec je za rohom, nebude márne občerstviť si starú látku.
Prvotná je otázka: Je 89 miliónov a 1200 zamestnancov čistý bluf alebo na ohlásenie RKN Global Europe si marketing Smeru akurát vystriehol ten najsprávnejší čas? To nevieme, ale keďže pracovať ďalej sa dá iba s možnosťou číslo 2, sme pri druhej vrstve:
Vlády, ktorých služba sa končí o desať či tri dni (schvaľovanie 2.3.), by už nemali prijímať rozhodnutia s ďalekonosnými politickými či rozpočtovými dosahmi. Blížiacimi sa voľbami je totiž ich mandát natoľko oslabený, že zaväzovať nástupcov s čerstvým poverením na kroky, s ktorými prípadne nemusia súhlasiť, je politická výtržnosť a veľká neslušnosť.