SME

Koniec starých časov, začína sa solídna neistota

Voľby odhalili, že členstvo Slovenska v EÚ je z dlhodobého hľadiska naozaj otázne. Občania z neho profitujú, no neuvedomujú si to.

Jeden z Kotlebových predvolebných bilbordov.Jeden z Kotlebových predvolebných bilbordov. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

Autor je publicista

Krajina 40 univerzít vydala zo seba to najlepšie: toto je to, na čo máme. Červených zlodejov síce nakopala do ... veď viete kam – pád počtu poslancov Smeru z doterajších 83 na 49 možno pokojne označiť za masaker –, ale nahradila ich zmesou hnedého slizu, exaltovaných európabijcov, svätých inkvizítorov a neriadených striel. Tým niekoľkým normálnym ľuďom, ktorí vo veľkom ľudovom churale na Vodnom vŕšku zasadnú, skutočne niet okrem platu čo závidieť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každé voľby sú predovšetkým výpoveďou o stave duše národa. Jedno z najvážnejších zistení tých súčasných je, že ani intenzita predvolebných sporov nepohla 40 percentami obyvateľov, aby zdvihli zadky a šli voliť.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako to bolo aj vo voľbách 2010 a 2012. Keď sa rozhodovalo o osude Slovenska v roku 1998, prišlo k urnám 84 percent voličov.

Extrémisti stratili percento

Skôr ako prejav spokojnosti neúčasť 40 percent voličov asi znamená, že takmer polovica ľudí na Slovensku buď nechápe, že ide o ich životy, alebo rezignovali na vývoj vo svojej krajine. Časť z nich už zrejme nespája svoju budúcnosť so Slovenskom.

Trinásť percent hlasov prepadlo: 9 percent z nich sú hlasy opusteného KDH a voličov SMK. Za iných okolností by tieto hlasy dostali najmä Sieť a Most-Híd. Orbán podporou SMK urobil, čo jeho moskovský sponzor potreboval. Rovnako SKOK, Tip, SDKÚ, akoby Zelení, Šanca a kaníkovci splnili úlohu, pre ktorú vznikli a kandidovali. Zlikvidovali tri percentá hlasov a ďalej oslabili stredopravé strany.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C45UM na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Marián Kéry.

Keby mnohí politici napísali práce poriadne, prišli by sme o malú jazykovú lekciu.


6
Publicista Matúš Ritomský.

Ľahkovážne volať po spoločenských otrasoch znamená ignorovať ich tragické dôsledky.


4

Ficovi sa zosypal jeden z pilierov sebaobrany.


8
Jindřich Šídlo

Detinské správanie prináša výsledky.


4
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 27 284
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 830
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 298
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 989
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 023
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 047
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 903
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
SkryťZatvoriť reklamu