Kampane za a proti brexitu sú spustené a bežia, pričom do chvíle, keď sa Británia rozhodne, či zostane v Európe, ostáva 10 týždňov.
Obe strany sú v prieskumoch fakticky vyrovnané, pričom asi 17 percent je nerozhodnutých, čo naznačuje, že výsledok bude závisieť od toho, kto ponúkne príťažlivejšie argumenty pred 23. júnom.
Zdá sa, že postoje voličov sú zatiaľ viac ovplyvnené vekom a vzdelaním ako triezvym odhadom. Detailné údaje z prieskumov ukazujú, že čím je volič starší a menej vzdelaný, tým pravdepodobnejšie uprednostní brexit (pričom vrchol tvoria ľudia nad 65 rokov s úplným stredoškolským vzdelaním).
A naopak: len asi každý ôsmy Brit nad 20 s vysokoškolským vzdelaním chce odísť. Obe kampane tomu prispôsobujú svoje posolstvá.
„Odídenci“ tvrdia, že Británia prichádza každoročne o 10 miliárd eur v prospech Bruselu a sľubujú, že po brexite preinvestujú tieto peniaze do národného zdravotníctva (čo je kľúčové pre dôchodcov); sľúbené obmedzenie pracovných miest pre migrantov z východnej a strednej Európy sa menej kvalifikovaným britským pracovníkom, kľúčovému voličstvu v Británii, tiež pozdáva.
Na druhej strane proeurópania sľubujú, že Britániu čaká ekonomická a bezpečnostná dystopia mimo Európy a tiež možný rozklad samotného Spojeného kráľovstva, keďže Škótsko, zástanca EÚ, sa pridŕža svojej európskej identity.
To celé má vydesiť mladých vzdelaných Britov, ktorí sú si istí, že nájdu svoje miesto v integrovanom svete – a sú odhodlaní nedať si tento svet uchmatnúť pred nosom svojimi zatrpknutými seniormi.