SME

Brexitová kampaň je súťažou strachu

Ako aj inde na Západe, aj tu formovala diskusiu všadeprítomná nálada proti systému a všetko bude závisieť od toho, kto zabrnká na nižšie pudy.

Tom Nicholson.Tom Nicholson. (Zdroj: SME)

Kampane za a proti brexitu sú spustené a bežia, pričom do chvíle, keď sa Británia rozhodne, či zostane v Európe, ostáva 10 týždňov.

Obe strany sú v prieskumoch fakticky vyrovnané, pričom asi 17 percent je nerozhodnutých, čo naznačuje, že výsledok bude závisieť od toho, kto ponúkne príťažlivejšie argumenty pred 23. júnom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zdá sa, že postoje voličov sú zatiaľ viac ovplyvnené vekom a vzdelaním ako triezvym odhadom. Detailné údaje z prieskumov ukazujú, že čím je volič starší a menej vzdelaný, tým pravdepodobnejšie uprednostní brexit (pričom vrchol tvoria ľudia nad 65 rokov s úplným stredoškolským vzdelaním).

SkryťVypnúť reklamu

A naopak: len asi každý ôsmy Brit nad 20 s vysokoškolským vzdelaním chce odísť. Obe kampane tomu prispôsobujú svoje posolstvá.

„Odídenci“ tvrdia, že Británia prichádza každoročne o 10 miliárd eur v prospech Bruselu a sľubujú, že po brexite preinvestujú tieto peniaze do národného zdravotníctva (čo je kľúčové pre dôchodcov); sľúbené obmedzenie pracovných miest pre migrantov z východnej a strednej Európy sa menej kvalifikovaným britským pracovníkom, kľúčovému voličstvu v Británii, tiež pozdáva.

Na druhej strane proeurópania sľubujú, že Britániu čaká ekonomická a bezpečnostná dystopia mimo Európy a tiež možný rozklad samotného Spojeného kráľovstva, keďže Škótsko, zástanca EÚ, sa pridŕža svojej európskej identity.

To celé má vydesiť mladých vzdelaných Britov, ktorí sú si istí, že nájdu svoje miesto v integrovanom svete – a sú odhodlaní nedať si tento svet uchmatnúť pred nosom svojimi zatrpknutými seniormi.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C46PY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 772
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 215
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 062
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 295
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 612
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 974
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 178
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 053
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 473
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 073
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 666
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 208
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 543
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 226
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 768
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu