V memoárovej knihe Jaroslavy Blažkovej, slovenskej emigrantskej autorky, chodieva stará matka po domoch s lekárskym kufríkom. Vnučku necháva čakať vonku, a keď vyjde z dverí, neraz si odpľuje. Nechce povedať, čo lieči, iba na svoje klientky nadáva. Keď však treba ísť, zoberie kufrík a vyberie sa do domu nešťastnice.
Hrozenie drôtenými vešiakmi - nástrojom potratov načierno - na námestiach poľských miest pripomenulo debatu, ktorej sme sa od septembrového Pochodu za život na Slovensku nevenovali. Navrhované interrupčné zákony z dielne prolife organizácie Stop Aborcji uťahujú prísnu legislatívu tak, že slovenské kliniky môžu očakávať viac áut s poľskými značkami na parkoviskách.
V nich muži, ktorí nechcú s nikým hovoriť, možno ani s najbližšími. Alebo klientky prídu samotné, na stanici si ich nikto nevšimne, nie je na nich nič zvláštne.

Preto keď koordinátor Národného pochodu za život Marek Michalčík hovorí, že „taký výrazný fenomén by sme si nemohli nevšimnúť“, možno namietnuť, že pomoc sa nevyhľadáva s transparentom na stanici. Okolo tohto „biznisu“ je aura tajomstva a hanby. Už nie v miere, ako to opisuje Blažková, dnes osemdesiatnička, no stále to nie je nič, čo sa deje s pohodením pleca.