Autor je publicista
Predstavte si, že by všetky správy, reportáže aj publicistika boli dostupné iba v akejsi anonymnej forme, bez uvedenia autora či zdroja. V jednom balíku by ste každý deň dostali pomiešané informácie z popredných vedeckých žurnálov, šarlatánskych stránok, svetových denníkov aj bezvýznamných blogov.
Na prvý pohľad by nebolo možné odlíšiť serióznu správu od sofistikovaného hoaxu, článok skutočného odborníka od klamstva zabaleného do slovnej vaty.
Čoskoro by ste rezignovali na možnosť dozvedieť sa pravdu o tom, čo sa deje za hranicami vašej obce.
Našťastie existujú filtre, ktoré svet informácií sprehľadňujú. Každá redakcia, každá mediálna značka, každá tlačová agentúra funguje aj ako taký filter. V ideálnom prípade vytriedia nezmysly, klamstvá a iracionálny balast skôr, ako zamoria mediálny priestor.
Vďaka tomu si môžete každý deň otvoriť svoje obľúbené noviny alebo spravodajský portál a s dôverou sa pustiť do čítania.
Dôvera je pritom kľúčové slovo. Tradičné médiá sa o dôveru čitateľov uchádzajú dlhodobou a systematickou prácou. Čitatelia môžu prácu médií porovnávať, vyhodnocovať spätne mieru ich pravdivosti a na základe dlhodobej skúsenosti si vybrať také, ktoré považujú za najdôveryhodnejšie.