Pred niekoľkými dňami portál Gizmondo zverejnil odhalenie , že sociálna sieť si cez externých dodávateľov najíma mladých amerických novinárov na pozície editorov, aby spracovávali najnovšie témy. Facebook ich označuje ‘trending topics’.
Ide o zoznam noviniek - tém, na ktoré upozorní algoritmus. Editori potom informáciu spracujú do ľudskej reči - dostane titulok, opis a titulnú fotografiu.
Občas takto môžete vo svojej časovej osi vidieť nad príspevkom malú ikonu rastúceho grafu a krátky nadpis (v čase písania sa objavujú napríklad Star Trek, Blake Lively, Justin Trudeau). Zobrazia sa nad príspevkom, ktorý sa danej témy týka, a zároveň je téma súčasťou vybraných noviniek (trending topics).
Anonymné zdroje tvrdia, že ich ovplyvňovali
V reportáži portálu Gizmondo niekoľko novinárov ako editorov pre facebook anonymne tvrdí, že nadriadení ich ovplyvňovali, čo majú vyberať a zobrazovať. Jeden z nich tvrdí, že mal dať viac priestoru liberálnym správam.