Autor je publicista
Fenomén takzvaných alternatívnych médií na Slovensku existuje už niekoľko rokov. Jeho jadro tvoria rôzne internetové portály, ktoré sa označujú prívlastkami „bez cenzúry“, „slobodné“, „šíriace informácie zamlčané médiami“ a podobne.
Koncept, ktorý tieto projekty ponúkajú, je jednoduchý – mainstreamové médiá sú ovládané temnými silami v pozadí a slúžia výhradne záujmom mocných, pravdu sa z nich nedozviete. Preto musia existovať alternatívne médiá, ktoré, naopak, prinášajú pravdivé informácie.
Zabudnime na chvíľu na skutočnosť, že finančné pozadie mnohých týchto médií je nejasné a ich fungovanie má od transparentnosti ďaleko. Nechajme bokom kauzy, akou bola nahrávka, ktorá zachytáva istú charizmatickú osobnosť slovenskej alternatívnej mediálnej scény, ako skúša zháňať peniaze na fungovanie svojho mediálneho domu priamo na ruskom veľvyslanectve.
Zostaňme pri konštatovaní, že rôznorodosť a možnosť výberu by mali byť v princípe pozitíva za predpokladu, že sú čitatelia kriticky zmýšľajúci ľudia, ktorí si dokážu sami vytvoriť obraz o dôveryhodnosti jednotlivých informačných zdrojov.
Ale paradoxne práve rôznorodosť je niečo, čo by ste v novej vlne alternatívnych médií hľadali iba ťažko.