Vždy, keď sa objaví správa o otvorení nového nákupného centra, dá sa spoľahnúť, že sa v diskusii pod článkom objavia desiatky komentárov šomrajúcich nad zbytočnosťou ďalšieho obchodného kolosu. Zákazníkov, pochopiteľne, nikto nenúti doň chodiť. A každý nový „shopping mall“ znamená predsa aj vytvorenie stoviek pracovných príležitostí. Frfľošské názory však majú reálny základ.
Realitka Colliers International už v roku 2013, rok po tom, čo sa v Bratislave otvorilo zatiaľ posledné veľké nákupné stredisko Central, vo svojej analýze konštatovala, že v regióne strednej a východnej Európy je Bratislava obchodmi prepchatá. Oproti európskemu priemeru dokonca dvojnásobne. A to vtedy ešte nebol otvorený gigant Bory Mall pri Záhorskej Bystrici.

Hlavné mesto čaká v najbližších rokoch navyše ďalší megaprojekt – prebudovanie autobusovej stanice, kde má do roku 2019 pribudnúť 70-tisíc štvorcových metrov obchodov. Na porovnanie, Central, ktorý je od AS Mlynské Nivy skutočne na skok, ponúka obchody a gastro prevádzky „iba“ na 36-tisíc metroch štvorcových. A Eurovea,ktorá je od stanice taktiež iba na skok, ponúka „iba“ 55-tisíc.