MEDIÁLNY ZÁPISNÍK DÁVIDA TVRDOŇA

Najväčšia konkurencia Facebooku: Snapchat je sociálna sieť, ktorej dospelí nerozumejú

Ľudia sa radi pozerajú na iných ľudí. Aj pocit z takejto komunikácie je intímnejší než obyčajný text. V tom je tajomstvo úspechu.

Ľudia píšu menej, zaujímajú ich skôr fotografie.(Zdroj: Flickr/CC/Adam Przezdziek)

Snapchat má čerstvých päť rokov. Ak neviete, o čo ide, a predtým ste ten názov nepočuli, nič to. Ak však máte menej ako osemnásť rokov a neviete, čo je Snapchat, vaši priatelia pred vami asi niečo taja.

Tak ako kedysi Facebooku nerozumeli naši rodičia a naši starí rodičia, postupne sa s ním naučili žiť a teraz ho používajú všetci.

Snapchat je tiež horúca novinka medzi investormi, značkami a médiami. Sociálnu sieť totiž využívajú najmä tínedžeri a trávia na nej hodiny. Komunikujú medzi sebou alebo len zverejňujú vlastné fotografie či videá s opismi či rôznymi emotikonmi.

Služby alebo produkty populárne medzi mladšou generáciou sú investíciou do budúcna, lebo publikum bude s danou službou alebo produktom rásť. Za predpokladu, že bude dobre slúžiť a prispôsobovať sa potrebám publika .

Čo to vlastne je

Snapchat funguje len ako aplikácia do mobilu. Na webe nájdete iba odkaz na stiahnutie.

Najcharakteristickejším znakom Snapchatu je miznutie obsahu. Všetky fotky a videá, ktoré publikujete, zmiznú. V aplikácií si nepozriete históriu dlhšiu ako 24 hodín.

Ak vám to nedáva zmysel, nie ste sami. Zdá sa však, že tínedžerom vyhovuje posielať si videá a fotografie, ktoré sa po pozretí po nejakom čase automaticky vymažú.

Funguje takmer ako fotoaparát

Po nedávnom redizajne pribudlo viac prvkov navigácie, ale keby ste Snapchat otvorili dávnejšie, pravdepodobne by ste si mysleli, že ide o aplikáciu na fotenie.

To je síce pravda, ale nie celá. Naopak, ide o možno najlepšie premyslený krok jej tvorcov. Je to podobný princíp, ako keby vám Facebook po otvorení dal iba možnosť napísať príspevok.

Používatelia sú pri každom spustení nepriamo vyzývaní pridať príspevok.

Keďže sociálna sieť potrebuje lákať ľudí na pravidelný obsah, vybrané svetové médiá majú vlastné kanály. A s médiami prichádza aj reklama. A s ňou peniaze.

Posledné mesiace tak pribúdajú ďalšie a ďalšie svetové médiá, ktoré tiež chcú byť na očiach tínedžerov alebo generácii Z ako ich nazývajú.

Prečo je Snapchat populárny?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 345
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 055
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 028
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 764
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 992
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 425
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 176
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 550
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 120

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

AUTORSKÁ STRANA ONDREJA PODSTUPKU

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

KOMENTÁR MÁRIUSA KOPCSAYA

Depeche Mode to povedali za nás

Človek, za ktorého nehovoria umelci, prežíva podobnú frustráciu ako volič, ktorý má pocit, že ho nezastupuje nijaký politik.

Hmatateľné výsledky (Vaněk)

Karikatúra Roberta Vaňka na utorok

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Predávať reálne reformy je vždy ťažšie ako šíriť predsudky, mýty a nepravdy

Ad: Tom Nicholson: V kanadskom raji sa s ostatnými delí čoraz menej ľudí.