Papierovo vyzerá prechod LinkedInu do vlastníckej štruktúry Microsoftu dobre. Výrobca najrozšírenejšieho pracovného softvéru na svete (Office je stále takmer na každom pracovnom počítači) si kupuje najväčšiu sociálnu sieť pre profesionálov.
Cena 26 miliárd dolárov sa zdá vysoká, no v praxi je LinkedIn ešte stále rastúcou firmou s takmer polmiliardou používateľov, ktorá vie aj zarábať peniaze.
V skutočnom svete je však najväčší technologický obchod roka oveľa komplikovanejší. Papierovo peknú fúziu bude Microsoft musieť natlačiť do škaredej reality svojej organizačnej štruktúry, v ktorej sa miešajú herné konzoly a predaj online služieb či operačných systémov s výrobou tabletov.

Nevie a nemá skúsenosti
Historicky si Microsoft nevie so sociálnymi sieťami poradiť. Keď pred štyrmi rokmi kúpil sieť Yammer za 1,2 miliardy dolárov, chcel sa pomocou nej dostať do firiem.