Autor je teológ a šéfredaktor Jetotak.sk.
N a londýnskom Highgate Cemetery stojí, pár krokov od Egyptskej avenue, kde v sedemdesiatych rokoch číhala bulvárna tlač v kríkoch medzi použitými prezervatívmi a okultnými artefaktmi na highgateského upíra, náhrobný kameň Elisabeth Siddal, viktoriánskej modelky, prerafaelitskej múzy a manželky Dante Gabriela Rossettiho.
John Everet Millais ju použil ako model pre svoj naslávnejší obraz Ofélia. Rossetti ju stvárnil ako Beatrix podľa Danteho.
Elisabeth zomrela pravdepodobne na predávkovanie, sprievodca návštevníkom tvrdí, že je pochovaná s Rossettiho denníkmi.
Vy a Európa
Prerafaeliti obnovili záujem Britov, znudených orientalizmom, o najstarší mytologický materiál európskej kultúry.
Na opačnej strane english channel sa koncom devätnásteho storočia umelecká atmosféra pripravovala na prvé zúčtovanie s novou estetikou priemyselnej revolúcie a širokých bulvárov, barón Haussmann preráža starý Paríž, miznú cour de miracles, zadné dvory, v ktorých žijú tisíce zlodejov, žobrákov, prostitútok, heretikov a bezprizorných obyvateľov Paríža, ktorí sa príchodom železobetónových konštrukcií stávajú súčasťou miznúceho sveta goticko-renesačného Paríža s hradbami okolo ostrova St. Louis a zničenou Tour de Nesle, kde Bergerac po divadelnej noci porazí sto najatých žoldnierov.

Po prvých veľkých cestách anglických a škótskych umelcov, obnovenej záľube v talianskej maľbe a krajine, príbehoch z kolónií a južných morí, otvárajú prerafaeliti anglickej predstavivosti domácu mytológiu.
Štylizujú ju do politických manifestov a William Morris, najúspešnejší z nich, ju neskôr použije na vytvorenie novej, avantgardnej estetiky, spájajúcej kontinentálny radikalizmus s arturiánskym cyklom.