PÍŠE ONDREJ MATEJ

Keď v doprave vládne chaos

Pre krajinu je tragédiou, keď po koaličných rokovaniach dostane taký zložitý a dôležitý rezort, akým je doprava, strana, ktorá sa na to ani v náznakoch nepripravovala.

Zjazd z bratislavského obchvatu na Gagarinovu ulicu. Oplatí sa prejsť na pár desiatok metrov do ľavého pruhu, keď sa na konci aj tak zlučujú?(Zdroj: Google Maps)

Autor je predseda správnej rady neštátneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

To, čo sa dnes deje v rezorte dopravy na Slovensku, sa nedá  nazvať inak ako „dopravný chaos“.

Od zmeny na poste ministra sa kompetentní nevenujú ničomu inému len personálnym zmenám a umiestňovaniu politických nominantov strany Sieť.

Po sto dňoch vlády je jasné, že nové vedenie ministerstva nemá jasnú predstavu, ako riadiť rezort, kde sú jeho priority a čo je horšie, nemá ani kvalifikovaných a skúsených odborníkov.

Vidno to na programovom vyhlásení vlády, na nomináciách do Národnej diaľničnej spoločnosti a ďalších spoločností, ktoré patria do pôsobnosti ministerstva, ale aj na prístupe k riešeniam problémov, ktoré sa ukázali za minulé obdobie.

Z pohľadu efektívneho a odborného riadenia rezortu nie je dobré, keď nové vedenie ministerstva za každú cenu urobí výmenu na druhej, tretej a štvrtej úrovni riadenia a nahradí ich straníckymi nomináciami bez odborných skúseností.

Ako vyzerá mega rezort

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je „mega rezort“. Jeho riadenie si vyžaduje odborné skúsenosti a elementárnu znalosť problematiky. Patrí podeň obrovský záber agendy.

Aby čitateľ mal aspoň predstavu, uvediem tie najdôležitejšie – verejná doprava (od vlakovej až po leteckú dopravu), dopravná infraštruktúra (prevádzka a výstavba diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy a železníc), výstavba, regionálny rozvoj a cestovný ruch, telekomunikácie, poštové služby atď.

Pod ministerstvo dopravy patria veľké štátne firmy, ako sú Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Železnice Slovenskej republiky, Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK Cargo, Slovenská pošta atď.

Nie je dosť ľudí

Slovensko je malá krajina s obmedzenými personálnymi možnosťami. Dlhodobo sa ukazuje, že z kapacitných dôvodov nie je možné meniť vrcholové vedenie ministerstiev a štátnych podnikov vždy po výmene vedenia rezortu.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 492
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 740
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 343
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 127
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 856
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 717
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 682
  8. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 354
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 208
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 098

Téma: Kauza Plavčan a eurofondy


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

TV

Slovensko sa rozlúčilo s profesorom Štefanom Nosáľom

Choreograf a umelecký vedúci Lúčnice zomrel vo veku 90 rokov.

DOMOV

Policajti koncerty neonacistov nezastavili, lebo je to ťažké

Nabehnúť na koncert extrémistov nie je jednoduché.

Neprehliadnite tiež

PÍŠE KRISTIÁN BLAŠKOVIČ

Ako budú vyzerať klimatické vojny

Globálne otepľovanie sa bude týkať aj Slovenska.

PÍŠE VYTENIS ANDRIUKAITIS

Žltačky sa v Európe skutočne môžme zbaviť raz a navždy

Dnes je svetový deň boja proti hepatitíde.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Ako by sa na Slovensku dali ukradnúť stovky miliónov eur na vede

Ako môže fungovať schéma, ktorá vykazuje znaky neefektívneho nakladania s verejnými zdrojmi.

AUTORSKÁ STRANA TOMÁŠA HULÍKA

Chýba nám vzdelanie, či pamäť? Obávam sa, že oboje

Prešiel som Slovensko krížom-krážom. Musím sa pýtať, kam kráčame.