PÍŠE ONDREJ MATEJ

Keď v doprave vládne chaos

Pre krajinu je tragédiou, keď po koaličných rokovaniach dostane taký zložitý a dôležitý rezort, akým je doprava, strana, ktorá sa na to ani v náznakoch nepripravovala.

Zjazd z bratislavského obchvatu na Gagarinovu ulicu. Oplatí sa prejsť na pár desiatok metrov do ľavého pruhu, keď sa na konci aj tak zlučujú?(Zdroj: Google Maps)

Autor je predseda správnej rady neštátneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

To, čo sa dnes deje v rezorte dopravy na Slovensku, sa nedá  nazvať inak ako „dopravný chaos“.

Od zmeny na poste ministra sa kompetentní nevenujú ničomu inému len personálnym zmenám a umiestňovaniu politických nominantov strany Sieť.

Po sto dňoch vlády je jasné, že nové vedenie ministerstva nemá jasnú predstavu, ako riadiť rezort, kde sú jeho priority a čo je horšie, nemá ani kvalifikovaných a skúsených odborníkov.

Vidno to na programovom vyhlásení vlády, na nomináciách do Národnej diaľničnej spoločnosti a ďalších spoločností, ktoré patria do pôsobnosti ministerstva, ale aj na prístupe k riešeniam problémov, ktoré sa ukázali za minulé obdobie.

Z pohľadu efektívneho a odborného riadenia rezortu nie je dobré, keď nové vedenie ministerstva za každú cenu urobí výmenu na druhej, tretej a štvrtej úrovni riadenia a nahradí ich straníckymi nomináciami bez odborných skúseností.

Ako vyzerá mega rezort

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je „mega rezort“. Jeho riadenie si vyžaduje odborné skúsenosti a elementárnu znalosť problematiky. Patrí podeň obrovský záber agendy.

Aby čitateľ mal aspoň predstavu, uvediem tie najdôležitejšie – verejná doprava (od vlakovej až po leteckú dopravu), dopravná infraštruktúra (prevádzka a výstavba diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy a železníc), výstavba, regionálny rozvoj a cestovný ruch, telekomunikácie, poštové služby atď.

Pod ministerstvo dopravy patria veľké štátne firmy, ako sú Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Železnice Slovenskej republiky, Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK Cargo, Slovenská pošta atď.

Nie je dosť ľudí

Slovensko je malá krajina s obmedzenými personálnymi možnosťami. Dlhodobo sa ukazuje, že z kapacitných dôvodov nie je možné meniť vrcholové vedenie ministerstiev a štátnych podnikov vždy po výmene vedenia rezortu.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 657
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 246
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 449
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 185
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 048
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 816
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 070
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 714
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 521
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 923

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

Neprehliadnite tiež

KOMENTÁR MÁRIUSA KOPCSAYA

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje. Mnohí ho zbožňujú a podporujú, iní mu nevedia prísť na meno. Fakt je, že predstavuje to, čomu sa hovorí opozičný líder.

Zažijeme zázrak, ak vyšetrovanie Evky prinesie niečo iné, než skutok sa nestal

Obligátna motyka si nevie zastrieľať, odkedy minister vnútra počúva na meno Kaliňák.

Konečne sa našiel vinník (Sliacky)

Energetická kresba Mikiho Sliackého

KOMENTÁR MÁRIUSA KOPCSAYA

Čierna Hora a čierna diera

Pokus o prevrat v malej balkánskej krajine potvrdzuje, že Rusko predstavuje bezpečnostné riziko a snaží sa negatívne ovplyvniť udalosti v Európe. A my NATO nič?


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop