SME
Pondelok, 24. február, 2020 | Meniny má Matej
PÍŠE ONDREJ MATEJ

Keď v doprave vládne chaos

Pre krajinu je tragédiou, keď po koaličných rokovaniach dostane taký zložitý a dôležitý rezort, akým je doprava, strana, ktorá sa na to ani v náznakoch nepripravovala.

Zjazd z bratislavského obchvatu na Gagarinovu ulicu. Oplatí sa prejsť na pár desiatok metrov do ľavého pruhu, keď sa na konci aj tak zlučujú?Zjazd z bratislavského obchvatu na Gagarinovu ulicu. Oplatí sa prejsť na pár desiatok metrov do ľavého pruhu, keď sa na konci aj tak zlučujú?(Zdroj: Google Maps)

Autor je predseda správnej rady neštátneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

To, čo sa dnes deje v rezorte dopravy na Slovensku, sa nedá  nazvať inak ako „dopravný chaos“.

Od zmeny na poste ministra sa kompetentní nevenujú ničomu inému len personálnym zmenám a umiestňovaniu politických nominantov strany Sieť.

Po sto dňoch vlády je jasné, že nové vedenie ministerstva nemá jasnú predstavu, ako riadiť rezort, kde sú jeho priority a čo je horšie, nemá ani kvalifikovaných a skúsených odborníkov.

Vidno to na programovom vyhlásení vlády, na nomináciách do Národnej diaľničnej spoločnosti a ďalších spoločností, ktoré patria do pôsobnosti ministerstva, ale aj na prístupe k riešeniam problémov, ktoré sa ukázali za minulé obdobie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z pohľadu efektívneho a odborného riadenia rezortu nie je dobré, keď nové vedenie ministerstva za každú cenu urobí výmenu na druhej, tretej a štvrtej úrovni riadenia a nahradí ich straníckymi nomináciami bez odborných skúseností.

Ako vyzerá mega rezort

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je „mega rezort“. Jeho riadenie si vyžaduje odborné skúsenosti a elementárnu znalosť problematiky. Patrí podeň obrovský záber agendy.

Aby čitateľ mal aspoň predstavu, uvediem tie najdôležitejšie – verejná doprava (od vlakovej až po leteckú dopravu), dopravná infraštruktúra (prevádzka a výstavba diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy a železníc), výstavba, regionálny rozvoj a cestovný ruch, telekomunikácie, poštové služby atď.

Pod ministerstvo dopravy patria veľké štátne firmy, ako sú Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Železnice Slovenskej republiky, Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK Cargo, Slovenská pošta atď.

Nie je dosť ľudí

Slovensko je malá krajina s obmedzenými personálnymi možnosťami. Dlhodobo sa ukazuje, že z kapacitných dôvodov nie je možné meniť vrcholové vedenie ministerstiev a štátnych podnikov vždy po výmene vedenia rezortu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C48RV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M48RV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre

Inzercia - Tlačové správy

  1. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku
  2. Nestarnú, ale dozrievajú
  3. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine
  4. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  5. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Jarné prázdniny na lyžiach? Jednoznačne v Jasnej
  8. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  9. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  10. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  1. SANAGRO: Vláda rozdelila dotácie neférovo
  2. A trend-setting water park
  3. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku
  4. Nestarnú, ale dozrievajú
  5. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine
  6. Tipy na darček pre krstniatko
  7. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  8. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  9. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  10. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 18 646
  2. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii 11 826
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 7 984
  4. Slovensko potrebuje dezinFicovať 6 848
  5. Viete aké je študentské mesto na Slovensku? 4 711
  6. Ktorá farba je tá tvoja? 4 495
  7. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 4 467
  8. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 4 412
  9. Darujte od srdca pre rozum 4 262
  10. SME proti extrémizmu na školách 4 257

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Taliansko zatvára mestá a ruší karneval. Vírus môže ohroziť Schengen

V Taliansku zabil koronavírus už šiestich ľudí.

Ľudia v talianskom meste Casalpusterlengo čakajú pred obchodom. Mesto izolovali, ľudia z neho nemôžu pre šíriaci sa koronavírus odísť.
Cynická obluda

Zdravotný paradox

Len čo vyzdravejú, určite nás Fico, Kollár alebo Danko zasa radi poučia o feťákoch a správnej životospráve.

AUTORSKÁ STRANA SAMUELA MARCA

Zbohom, kapitán! (Samo Marec sa lúči s Andrejom Dankom)

Po Andrejovi Dankovi neostáva nič, a to je vlastne dobre.

Podpredseda Anton Hrnko a predseda Andrej Danko počas tlačovej besedy po sneme Slovenskej národnej strany vo Zvolene.
Petra Vlhová v obkolesení rodičov a brata Borisa.

Neprehliadnite tiež

Komentár šéfredaktorky

Nie je dobré vytvárať kategórie dobrých a zlých Maďarov

Identita etnických Maďarov na Slovensku sa nedá vyjadriť podporou pre Bugára, Bárdosa alebo Viktora Orbána.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Píše Ivan Štefanec

Kedy bude opäť Bratislava hlavným mestom sveta?

Naše zahraničnopolitické renomé utrpelo.

Ivan Štefanec, v pozadí predseda KDH Alojz Hlina.
Komentár Zuzany Kepplovej

Kiska by mal povedať, že takto nie

Partnerom exprezidentova minulosť prekáža.

Andrej Kiska počas predvolebnej debaty denníka SME.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Smer nebeží o život

Premiérska strana sa tvári, že je všetko v poriadku.

Peter Tkačenko