PÍŠE ONDREJ MATEJ

Keď v doprave vládne chaos

Pre krajinu je tragédiou, keď po koaličných rokovaniach dostane taký zložitý a dôležitý rezort, akým je doprava, strana, ktorá sa na to ani v náznakoch nepripravovala.

Zjazd z bratislavského obchvatu na Gagarinovu ulicu. Oplatí sa prejsť na pár desiatok metrov do ľavého pruhu, keď sa na konci aj tak zlučujú?(Zdroj: Google Maps)

Autor je predseda správnej rady neštátneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

To, čo sa dnes deje v rezorte dopravy na Slovensku, sa nedá  nazvať inak ako „dopravný chaos“.

Od zmeny na poste ministra sa kompetentní nevenujú ničomu inému len personálnym zmenám a umiestňovaniu politických nominantov strany Sieť.

Po sto dňoch vlády je jasné, že nové vedenie ministerstva nemá jasnú predstavu, ako riadiť rezort, kde sú jeho priority a čo je horšie, nemá ani kvalifikovaných a skúsených odborníkov.

Vidno to na programovom vyhlásení vlády, na nomináciách do Národnej diaľničnej spoločnosti a ďalších spoločností, ktoré patria do pôsobnosti ministerstva, ale aj na prístupe k riešeniam problémov, ktoré sa ukázali za minulé obdobie.

Z pohľadu efektívneho a odborného riadenia rezortu nie je dobré, keď nové vedenie ministerstva za každú cenu urobí výmenu na druhej, tretej a štvrtej úrovni riadenia a nahradí ich straníckymi nomináciami bez odborných skúseností.

Ako vyzerá mega rezort

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je „mega rezort“. Jeho riadenie si vyžaduje odborné skúsenosti a elementárnu znalosť problematiky. Patrí podeň obrovský záber agendy.

Aby čitateľ mal aspoň predstavu, uvediem tie najdôležitejšie – verejná doprava (od vlakovej až po leteckú dopravu), dopravná infraštruktúra (prevádzka a výstavba diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy a železníc), výstavba, regionálny rozvoj a cestovný ruch, telekomunikácie, poštové služby atď.

Pod ministerstvo dopravy patria veľké štátne firmy, ako sú Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Železnice Slovenskej republiky, Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK Cargo, Slovenská pošta atď.

Nie je dosť ľudí

Slovensko je malá krajina s obmedzenými personálnymi možnosťami. Dlhodobo sa ukazuje, že z kapacitných dôvodov nie je možné meniť vrcholové vedenie ministerstiev a štátnych podnikov vždy po výmene vedenia rezortu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48RV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48RV na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 410
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 371
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 272
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 480
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 028
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 703
  7. Kam do tepla v januári? 1 983
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 819
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 645
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 998

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Alexej Fulmek: Do textu nikdy nezasiahnem, neviem, ako by som pomohol

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

Skúste aj toto (Sliacky)

Karikatúra denníka SME (kreslí Sliacky).

STĹPČEK ZUZANY KEPPLOVEJ

Vnášanie Kaliňáka do osád je novou tradíciou

Treba sa postaviť chrbtom k obydliam a potom takto zariekať: že bude viac policajtov.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Babiš = ANO, ANO = Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá. Dokonca aj podstatne viac riešení a koalícií.

AUTORSKÁ STRANA EVY BORUŠOVIČOVEJ

Náklady nulové, radosť nedozierna

Nekupujte! Vymieňajte! Kabelku za sveter. Trávnik za matematiku

KOMENTÁR ZUZANY KEPPLOVEJ

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.