Tá kauza je stará len pár dní, ale najlepšie vyjadruje logiku, do ktorej aktuálni „majitelia“ olympiády zamkli svoj svet.
Menšie americké firmy, ktoré nemajú oficiálnu zmluvu s americkým olympijským výborom, dostali podľa britského Guardianu list v ktorom sa píše, že používanie oficiálnych hashtagov na sociálnych sieťach je krádež duševného vlastníctva.
Je to niečo, akoby ste zakázali chodiť na námestie a kričať tam, že na olympiáde držíte palce Slovákom. Pomocou hashtagu (znamienka #) sa na sociálnych sieťach radia správy do skupín a firmy, ktoré nezaplatili, by sa tak predsa mohli ľahko pomiešať s firmami, ktoré platia. Úplná katastrofa, zato predsa tie firmy platia, aby bolo všetko hneď jasné. A aj na tom virtuálnom námestí.
Americký olympijský výbor išiel dokonca ešte ďalej a zakázal takýmto firmám informovať o výsledkoch jednotlivých športovcov.
Už to potrebuje len dohodu s vybranými médiami, ktoré budú o olympiáde informovať tým správnym spôsobom. Napokon médiá sú tiež len súkromnými firmami a zmluvu o zverejňovaní výsledkov olympiády v Riu veru s nikým nemajú. Takže „spriatelené“ médiá sa javia ako logický výsledok tohto procesu.