„Metafora trasy starého vlaku napĺňa niečo v mojej imaginácii. Napojila som sa na pocit z takejto cesty počas tvorenia nahrávok. Zahŕňa aj opúšťanie minulosti na prijatie mojej individuality ako mladej ženy a ako umelkyne,“ hovorí o svojom albume Porta Bohemica hudobníčka sídliaca v Brooklyne.
Trixie Whitley je jednou z tých muzikantiek, ktoré určite nebaví večné omieľanie spojitosti so slávnym rodičom. Prívlastok „dcéra slávneho Chrisa Whitleyho“ vôbec nepotrebuje, aj keď gény a výchova nepochybne zanechali výraznú stopu.
Najskôr ju Daniel Lanois pozval do kapely Black Dub (ak túto kapelu nepoznáte, odporúčam vyhľadanie live záznamu z obývačky).
Muzikantka s citom pre hĺbku, ktorá sa hudbe venuje od narodenia, sa nesnažila nikdy na nikoho podobať. Od roku 2013 vydala dve vlastné EP a jeden sólo album Porta Bohemica (2015), s ktorým je práve na turné.
Kultúrni manažéri Milan Slama a Kristína Chmelíková z Banskobystrickej Záhrady – Centra nezávislej kultúry sa ju pokúšali dostať na Slovensko už pred dvomi rokmi, no napriek ich vtedajšej komunikácii s Trixieným manažmentom nebol koncert z finančných dôvodov uskutočniteľný.