Anton Chromík určite nájde podporovateľov aj v šírej Európe. Svoj boj za „tradičnú rodinu“ totiž teraz berie na pôdu Únie. Využije petíciu ako európsky občiansky nástroj, ktorá – s dostatočným počtom podpisov – posunie vec na posúdenie. Neznamená to však nič viac, ako len ďalšiu reklamnú kampaň Aliancie za rodinu.
Aliancia si totiž prisvojila značku rodiny, akoby to bol jej chránený obchodný artikel. Napríklad po víťazstve na olympiáde v Riu si okrem iných marketérov AZR požičala zlatého chodca Tótha. Na svojej facebookovej stránke zavesila fotografiu medailistu s rodinou. Áno, aj chodec má rodinu. Nie je to síce nič šokujúce, ale o to nejde.
Aliancia už dlhšie buduje čosi ako značku rodiny, ktorá má byť – ako v prípade Kofoly – tou pravou a nezameniteľnou. Všetko ostatné je označené za náhradky. Navyše škodlivé.
Koncom júla v tomto duchu prešiel cez Bratislavu sprievod v červených tričkách tlačiaci buginy a manifestujúci, že – na počudovanie – majú rodiny. To, že aj tí, čo na pochode neboli, majú rodiny, sa stáva akosi nepodstatným.