SME

Tí, čo chcú vyžierať spoločnosť, kašľú na jej smerovanie

Akú má predstavu o spoločnosti „biznismen“, ktorý si kupuje rozhodnutia politikov aj beztrestnosť? A aké majú postoje verejní činitelia, ktorí týmto ľuďom slúžia?

V súvislosti s Bašternákom chcela opozícia v roku 2016 dvakrát vysloviť nedôveru vtedajšiemu ministrovi vnútra Robertovi Kaliňákovi.V súvislosti s Bašternákom chcela opozícia v roku 2016 dvakrát vysloviť nedôveru vtedajšiemu ministrovi vnútra Robertovi Kaliňákovi. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

Na politickej diskusii o budúcnosti Európy počúvam rozprávanie o chýbajúcej identite, o nostalgii, o dôvodoch, pre ktoré sa ľudia uchyľujú k iracionalite – a teda aj iracionálnym politickým rozhodnutiam. Prečo bodujú extrémisti, populisti...

Keď kráčam centrom mesta, osloví ma chlapík v montérkach.

„Pánko, nedáte mi aspoň euro na jedlo? V Tescu si niečo kúpim...“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po chvíli váhania mu dávam mu euro, vyberie sa opačným smerom ako je Tesco, obzerá sa, či sa za ním obzerám. Zasa ma raz niekto dobehol.

Nemáte euro? Nekúpite voňavku? Bujaro hulákajúci bezdomovci, pokútne obchodníčky s kradnutým tovarom, žobráci, čudesné existencie postávajúce pred obchodmi, pred herňami.

SkryťVypnúť reklamu

Bez akéhokoľvek spochybňovania diskusií a ich užitočnosti je zrejmé, že veľká časť spoločnosti leží úplne mimo ich dosahu. Nie preto, že sú títo ľudia na dne.

Pri pohľade na zlatú mládež v nočných podnikoch sa nás zmocní rovnaký pocit prázdnoty. Značkové odevy, stoviek plné priehrštia, taxikári by vedeli rozprávať, ako vezú partiu 200 kilometrov od hlavného mesta, tam čakajú celú noc, kým sa vyblázni na diskotéke, pobije sa a potom sa ide domov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4RJT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Bezdomovci

Súvisiace témy: Obchod a nakupovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 245
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 677
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 505
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 396
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 019
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 860
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 670
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 428
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Jakub Filo

Zoberme si na pomoc paradox tolerancie.


1
Peter Tkačenko.

Prezident môže ukázať, že mu aspoň na niečom záleží.


Obrnený transportér z Donbasu vystavený v Kyjeve ako vojenská trofej.

Niektorí v udalosti vidia pomstu ukrajinsko-amerických nacistov.


Viac voličov vďačných za čokoľvek.


7
  1. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  2. Martina Paulenová: Pravidlá sú na to, aby sa porušovali
  3. Milan Srnka: Minister zimného spánku Huliak nám ukázal, ako nemiešať politiku s hokejom
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel
  5. Jolana Čuláková: Jeho veličenstvo Marcel Forgáč, prvý slovenský kráľ
  6. Alexander Šikúr: Podvod
  7. Jozef Černek: Žijeme chorú, chorú, chorú dobu a byrokratické peklo…
  8. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 237
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 782
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 16 348
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 327
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 8 432
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 440
  7. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 6 912
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 769
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu