Autor je publicista
Rok 2016. Výsledky PISA za rok 2015. Slováci dopadli žalostne. Najnadanejší upadli do priemeru. Až tridsať percent súčasných pätnásťročných nebude v budúcnosti rozumieť ani pracovnej zmluve, ktorú uzatvoria so zamestnávateľom.
Prvé signály z trhu. Šušká sa, že nadnárodná firma XY presúva svoju výrobu na Slovensko. Doteraz pôsobila výlučne v rovníkovej Afrike.
Slovenskú vládu chce požiadať o päťročné daňové prázdniny a mastný príspevok na zamestnanosť v regióne.
Hľadá vhodného kandidáta, ktorý by jej zámer vo vláde pretlačil. Namiesto jedného našla troch. Jeden z nich vie zháňať peniaze vlastnou hlavou.
Firma uvoľňuje prostriedky z fondu „Všimné“.
Na slovenský trh chce uviesť bombu: nápoj trvalého zdravia. Ide o obyčajnú vodu zafarbenú nazeleno (lebo zelená je farba nádeje), ktorú keď človek pravidelne, trikrát za deň, pije, a vydrží to robiť pätnásť rokov, tak po pätnástich rokoch už nikdy nebude chorý.