Autor je vysokoškolský pedagóg, pôsobí na Prírodovedeckej fakulte UK, Bratislava
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR je originálny priestor pre kariéru. Umožňuje absolvovať ucelený cyklus pozícií od poradcu po ministra a späť. Ak nie inak, aspoň po generálneho riaditeľa či poradcu.
Takto prežívajúc v recyklovanom prostredí sa z vás stane nielen profesionál, ale i veriaci. Hlboko veriaci vo svoju jedinú pravdu.
Teraz nám poskytli ďalšie vyznanie svojej viery. V tom sú naši ministerskí veriaci naozaj majstri. Stratégií a iných plánov vyprodukovali za posledných dvadsať rokov neúrekom.
Že sa nerealizovali, nie je, samozrejme, ich vina. Že poslúžili devastácii vysokoškolského priestoru a plytvali verejnými prostriedkami, neriešime. Že systém vysokých škôl odpudzuje najlepších maturantov a prispieva k ich emigrácii, nie je naša chyba.
My sme tí jediní oprávnení i naďalej formovať budúcnosť slovenského vzdelávania a vedy! Preto „Hor sa, Slovensko, učiť sa, učiť sa, učiť sa!“ A nikdy inak! UČIACE SA SLOVENSKO, Návrh cieľov v oblasti vysokého školstva“ je práve o tom.
Je obrazom svojho Autora a jeho kolektívu. Je to zmes večných právd typu „ráno vyjde slnko“ vo verzii „kvalitné vysokoškolské vzdelávanie“, osobných či skupinových želaní a archaických, recyklovaných predstáv. Veď skúsil by niekto tvrdiť, že slnko nevyjde a vzdelávanie nemá byť kvalitné.
A študenti budú odchádzať...
Hneď prvé štyri ciele sú zamerané na kvalitu vysokoškolského vzdelávania, ktorého prvotnou zárukou majú byť vnútorné systémy na zabezpečenie kvality.
Autor a kolektív asi zabudli, že tento cieľ je už splnený. Všetky vysoké školy, ktoré prešli komplexnou akreditáciou, dostali od Akreditačnej komisie rovnaké rozhodnutie: „Akreditačná komisia konštatuje, že univerzita XY má v súčasnosti vyhovujúci vnútorný systém kvality a jeho uplatňovanie je na dostatočnej úrovni.“