SME

Pätnásť minút a dosť

Stav (ne)ozbrojených síl, ktorý vykričal Kiska, robí zo SR nefunkčný úd kolektívnej bezpečnosti.

Peter Schutz.Peter Schutz. (Zdroj: archív)

Čo sa týka armády, k jadru pudla sa na tomto mieste vyslovil jeden (pokus o) vtip už pred veľa rokmi. Na otázku vysokého politika na návšteve generálneho štábu „Ubránite štát pred nepriateľom?“, prišla odpoveď: „Áno, áno, samozrejme, asi pätnásť minút.“

Na rovnaké motívy už existuje aj nemecká verzia: „Bundeswehr je na to, aby zadržal nepriateľa, než príde skutočná armáda.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Drvivá kritika, ktorú v utorok predniesol Andrej Kiska pred zhromaždenými špičkami armády, by sa takto dala vítať aj akože „dobré ráno, pán prezident“. Krivdili by sme mu však. Kiska je účastník summitu NATO, ktorý napriek odporu plukovníckej vlády – alebo, ak chcete, junty Fico II – sa zaviazal k zvyšovaniu obranného rozpočtu. A je ozaj posledný, komu sa dá vyčítať, že dnes – ako konštatoval – „neexistuje kredibilný plán, ako tento cieľ dodržať.“

SkryťVypnúť reklamu

Nechce sa však ani veľmi tlieskať, keďže 31. 1. 2017 je hrozne neskoro biť na alarm, že „ozbrojené sily majú problém s personálom, technikou, zásobami, skrátka so všetkým“. Aj obraz „nahého v tŕní“ je maľovanie naružovo situácie, do ktorej uvrhla Slovensko obranná doktrína „zvyšovanie armádnych výdavkov je čisté bláznovstvo“. Ktorú, ako je známe, hlásal a presadzoval neblázon na Úrade vlády. Cez desať rozpočtových rokov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4TWN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 87 630
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 646
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 354
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 449
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 204
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 436
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 226
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


4
Peter Tkačenko.

Bödör prišiel na ÚV, aby si na to zvykol on aj my.


3

Ako sa vyznať v utilitaristickom chaose zákerného klamára?


11
Beata Balogová.

Kontrola mocných je kontrola našich vlastných investícií do štátu. Nech tú kontrolu vykonáva NKÚ, novinári alebo nadácie.


3
SkryťZatvoriť reklamu