S blížiacimi sa parlamentnými voľbami je viac ako jasné, že vládna koalícia sa na ne pripravuje mimoriadne dôkladne. Rovnako je čoraz jasnejšie, že pretrvávajúce prvenstvo SDK pred HZDS v prieskumoch verejnej mienky je dostatočným dôvodom na to, aby vládna koalícia hľadala a nachádzala všetky možné spôsoby, ako v budúcich voľbách neprehrať. Momentálne sa hrá na pôde NR SR (dnes sa budem venovať len udalostiam posledných dní).
1. To, že vládni poslanci v ústavnoprávnom výbore odmietli návrhy ústavných zákonov o priamej voľbe prezidenta z dielne SDĽ i KDH, dostatočne jasne vypovedá, že priama voľba prezidenta nie je v záujme vládnej koalície, nech o tom V. M. verejne hovorí čokoľvek. (Ak aj väčšina verejnosti má záujem o priamu voľbu prezidenta, V. M. veľmi dobre vie, že kvôli tomu ľudia do ulíc nepôjdu.) O voľbe prezidenta v NR SR rozhoduje HZDS, takže ak je jasné, že V. M. vyhovuje právny zmätok v prípade nezvolenia hlavy štátu, prezident v NR SR zvolený nebude.
2. To, že vláda prijala návrh o dani z pridanej hodnoty, ktorým nepriamo útočí na nezávislosť denníkov (v konečnom dôsledku na ich existenciu), svedčí o snahe mocensky ovládnuť mediálny priestor a zbaviť sa nepríjemnej kritiky vlastných činov, ktorej pri predpokladanom negatívnom ekonomickom a bezpečnostnom vývoji Slovenska bude iba pribúdať.
3. To, že v NR SR je momentálne prerokúvaný návrh novely zákona o Armáde SR, ktorou sa má zabezpečiť, aby velenie armády prešlo pod štátneho tajomníka ministerstva obrany (ktorého na rozdiel od terajšieho stavu menuje vláda a nie prezident), vypovedá o zámere vlády ovládnuť ASR, ktorá je dlhodobo jednou z najdôveryhodnejších inštitúcií aj preto, že vystupuje nepoliticky a nedala sa zatiahnuť do vnútropolitických sporov, čo HZDS v prípade volebného neúspechu nemôže v žiadnom prípade vyhovovať. (To, že podľa vlaňajšieho nálezu Ústavného súdu patrí kompetencia menovať náčelníka Generálneho štábu ASR prezidentovi, nie je pre vládnych poslancov dôležité.)