SME

Má už SDK vlastných voličov?

V októbri 1997 sa uskutočnili dva výskumy verejnej mienky. Prvý realizovala agentúra MVK a druhý prostredníctvom agentúry FOCUS Inštitút pre verejné otázky (IVO). Základné zistenia oboch sú zhodné. Najsilnejším politickým subjektom zostáva Slovenská ...

V októbri 1997 sa uskutočnili dva výskumy verejnej mienky. Prvý realizovala agentúra MVK a druhý prostredníctvom agentúry FOCUS Inštitút pre verejné otázky (IVO). Základné zistenia oboch sú zhodné. Najsilnejším politickým subjektom zostáva Slovenská demokratická koalícia (SDK) a HZDS sa musí uspokojiť s druhou priečkou. Navyše reálni a potenciálni spojenci SDK z radov opozície dosahujú lepšie výsledky ako koaliční partneri HZDS, čoho dôsledkom je výrazná prevaha parlamentnej opozície (cca. 53 %) nad vládnou koalíciou (cca. 37 %).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Voliči štyroch z piatich strán SDK sú v prevažnej miere odhodlaní voliť túto päťkoalíciu. Menej ako polovičnú podporu má SDK iba medzi voličmi Strany zelených na Slovensku. Podpora voličov DU, KDH, DS a SDSS pre SDK je nad 70 %, ale aj to je o niečo menej (podľa MVK) ako podpora voličov troch maďarských strán pre MK. To je však asi spôsobené kratšou existenciou SDK. Otázne je, či sa už dá hovoriť o vlastných voličoch SDK. Voliči SDK sú totiž stále najmä voličmi jednotlivých strán tejto koalície. Podľa MVK napr. SDK oslovuje 11,7 % spomedzi inak nerozhodnutých voličov, čo jej v celkovom úhrne prináša cca. 2,5 %. A to zatiaľ nestačí ani len na vykrytie strát za tých voličov KDH, DU, DS, SDSS a SZS, ktorí nechcú voliť SDK. Päť opozičných strán sa pritom netají, že koalíciu vytvorili aj preto, aby mohli lepšie osloviť dosiaľ nerozhodnutých. V tomto smere SDK zatiaľ príliš veľké úspechy nezaznamenala.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C2C9S na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 338
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 230
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 304
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 387
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 940
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 143
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 034
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 502
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 148
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 400
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 222
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 555
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 297
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 811
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu