Platové nároky zamestnancov slovenských automobiliek sú prirodzenou podobou života v sektore, ktorý prosperuje veľmi dobre, ba až skvele, a je ťahúňom celej ekonomiky.
Hoci mzdy vo Volkswagene sú vysoko nadpriemerné a v Peugeote i v Kii na slovenské pomery tiež slušné, kým budú ľudia vo výrobe – a nenahradia ich roboty –, dovtedy sa budú biť o vyšší podiel na ziskoch firiem, sýtení pocitmi, že ich terajší zárobok je nezaslúžene nízky.

Pocity to môžu byť aj opodstatnené, pričom porovnávacou mierkou nemusia byť ani platy v centrálach materských firiem, čo je skresľujúce.
Ak obraz rozšírime, tak podľa štatistík patrí Slovensko medzi tie krajiny EÚ, kde sa v pomere k HDP rozdeľuje na platoch podpriemerne.
Mzdový tlak v automobilkách, ktoré už čelia čoraz naliehavejšiemu nedostatku kvalifikovanej sily, je preto tiež nástroj, ktorý by mohol celé Slovensko posúvať bližšie k priemeru. Preč od charakteristiky, že vysoká produktivita sa páruje s nízkou cenou práce.
Nástroj je to určite racionálnejší než štátne zvyšovanie minimálnej mzdy.