Garáž parlamentu pod Hradom vykazuje niekoľko znakov, ktoré charakterizujú celý štát a jeho správcov.
Až do miery, že je takmer prípadovou štúdiou.

Keďže podobnú prevádzkuje v susedstve súkromník, máme hneď „benchmark“ pre stavebné náklady. Hoci obe garáže sú v rovnako zložitom teréne – vŕtalo sa do skaly – štát budoval za dvojnásobné peniaze.
Poznámka, že ešte vždy lepšie než trojnásobné – čo by sa očakávalo – nie je útechou. Teda pre návštevníkov, keďže ak štátne parkovanie využijú na pol dňa, v cene oproti súkromníkovi už ten trojnásobok zaplatia.
Pokiaľ o rozdiele vopred nevedia, čo sa o turistoch predpokladať nedá.
„Najdrahšia garáž v Bratislave“ (aktivistka) má, samozrejme, aj zvrchovanú slovenskú pointu. Deformovať biznis a kaziť ceny v oblasti parkovacích služieb musí štát preto, lebo aj Váhostav musí z niečoho žiť.
Aby schránky na Novom Zélande upadli do platobnej neschopnosti a okradli dodávateľov, musia mať predsa najprv štátne zákazky. Tak. Už rozumiete, prečo parlament prevádzkuje garáž?