S ministrom vo vláde V. M. je to ako s umeleckým prekladom - alebo je verný, a vtedy nie je dobrý, alebo je dobrý, ale vtedy nemôže byť verný (viac ako typickým príkladom bol predposledný minister zahraničia P. Hamžík, ktorý si túto dilemu vyriešil podobn
Čoraz zjavnejšie sa do podobnej polohy presúva minister financií, podpredseda vlády a podpredseda HZDS S. Kozlík, ktorého funkcie sú prinajmenej tromi dobrými dôvodmi na to, aby bol V. M. verný. Verný natoľko, že v poslednom čase pri argumentovaní vládnych predlôh ekonomických zákonov prechádza z pozície ekonóma do polohy "ekonomického experta" HZDS (všetci, ktorí právom označujú J. Cupera za "právneho experta" HZDS, vedia, o čom je reč).
Odhliadnime v nasledujúcich riadkoch od nepochybného zámeru zlikvidovať nezávislú tlač. Počas rozpravy o dani z pridanej hodnoty S. Kozlík o. i. prevesloval od tvrdenia o vyšších príjmoch štátneho rozpočtu po zvýšení DPH pre médiá (ktoré sa aj pre neho stalo neudržateľným) k nemenej "exaktnému" postoju: "Základnou je otázka, či periodická tlač je schopná zabezpečovať svoju činnosť z toho, že ju akceptujú občania a kupujú si ju v stánkoch, alebo z prostriedkov reklamy. Či sa vlastne v dnešnej dobe médiá nestávajú vlastne vazalmi poskytovateľov reklamy alebo prostriedkov na reklamu." Skutočné šidlo sa však vykľulo z vreca až po "objave" S. Kozlíka, že na našom reklamnom trhu sú z 20 najväčších finančných prispievateľov na reklamu iba dva slovenské, spomedzi 40 je slovenských podnikov iba šesť alebo osem. Ak sa však zvýši DPH na tlač zo 6 na 23 percent, jednoznačným dôsledkom bude zdraženie inzercie (či už zvýšením sadzieb, alebo zmenšením priestoru vyčleneného na reklamu, čo je de facto to isté) - a tu sa už núka otázka, kto na takúto drahú inzerciu bude mať prostriedky, či to budú drobní slovenskí inzerenti (pre ktorých je reklama nevyhnutným predpokladom presadzovania sa v trhovej konkurencii) alebo veľké zahraničné subjekty.
Práve ste prekročili povolený počet zariadení
Váše aktívne predplatné umožňuje prístup k zamknutému obsahu iba obmedzenému počtu prehliadačov.
Aby ste mohli pokračovať v čítaní článku na tomto zariadení/prehliadači, upravte si, prosím, zoznam zaregistrovaných zariadení v nastaveniach vášho profilu.
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G2CCF na číslo 8787.
Pošlite SMS s textom H2CCF na číslo 8787.