Včerajšia reakcia prezidenta, že ak minister vnútra na tom trvá, tak krídla eráru bude využívať menej často, je celkom náležitá. Ba, vzhľadom na píár paláca aj jediná možná.
Vo Focuse, Polise atď. lieta Kiska vysoko, takže zníženie komfortu a azda aj prepravnej výšky je dobrý deal. Keďže, samozrejme, akokoľvek ho „mrzí, že na čele MV stojí človek, ktorý opakovanie klame“ (a keby len klamal, dodajme my), obhájiť 300 (+) letov pred verejnosťou je náročné ešte i vtedy, ak znalci spočítali, že vlak, bicykel či konský povoz by vyšli – ochranka a tak ďalej – dokonca drahšie.
Konštruktívne riešenie, že sám Kaliňák by vozil Kisku do Popradu na Harley-Davidsone, sa, žiaľ, nečrtá. Aj keď motorky sú jeho veľké hobby, od depeše z Benátok – ktorá meritórne otázku nominácie sudcov ÚS nezodpovedala – koalícia stupňuje na hlavu štátu nielen tlak, ale aj rétoriku.