Autor je filmový kritik a pedagóg
Ľudstvo by malo byť vďačné za čokoľvek, čo aspoň trochu zaváňa kreativitou či experimentom, lebo to mu pomáha myslieť a dôstojne žiť.
Ekonomika založená prevažne na sprostredkovaní a službách plodí kultúru, ktorá dáva prednosť priekupníctvu s už existujúcimi myšlienkami a obrazmi pred vymýšľaním a tvorbou nových.
Ak sa teda s výrazovými prostriedkami nebude zaobchádzať kreatívne, budú vznikať len banality a variácie. A nie inovácie.
“Herci používajú jednu, maximálne dve polohy, či lepšie povedané pózy a vystupujú ako platení uvádzači rôznych firemných večierkov či reklám.
„
Potom sa môže stať, že už ničomu podstatnému vo svete a živote nebudeme chcieť rozumieť a ani nebudeme schopní rozumieť. Pretože porozumenie textom či obrazom (len cez ne sa dá okolitý svet uchopiť a pochopiť) je možné iba v spoločnej sieti prijatých konvencií a neviditeľných stratégií.
Keď bude tieto siete a stratégie vytvárať len priemernosť, začneme sa strácať pri interpretácii čohokoľvek iného, nadštandardného či komplikovanejšieho.