Urobiť volebnú kampaň permanentnou pomocou sociálnych balíčkov si Smer odskúšal už v minulom volebnom období.
Aj vzhľadom na koaličný formát vlády sú všetky predpoklady, že vynovená verzia, ktorú práve dáva na bubon, bude v ekonomike pustošiť citeľnejšie.

Vysvetliť Smeru-(SNS, Híd), že prerozdeľovaním nevzniká bohatstvo, ale rozloženie biedy na väčšiu časť spoločnosti, bránia mentálne limity na príjme.
O mzdách by mohla byť aj zaujímavá debata, keďže ich celkový podiel na HDP robí zo Slovenska „low cost“ krajinu, isté však je, že diktovať zákonom príplatky za noc a sviatky je cesta, ak nie rovno do pekla, tak po tej trajektórii.
Predstava, že pod jednu ústrednú šablónu – napríklad 20 či sto percent plus – je možné nadekrétovať tisíc subjektov s rôznou produktivitou, obratom a ziskom, nemá súvislosť s realitou.
Iba s bezuzdným populizmom a nekonečnou hlúposťou myšlienky, že keď sú makroekonomické čísla dobré (presnejšie nestrašidelné), oni – Smer- SNS-Híd – sú tu na to, aby nakŕmili národ.