Biznis s vlastným imidžom má napríklad také nástrahy, že si nemôžete dovoliť hovoriť o neúspechu či kríze. Ani pred svojimi podnikateľskými partnermi.
Že sa Belimex – distribútor, ktorý skrachoval a rozkýval na čas slovenský knižný trh – Evity Urbaníkovej dotkol tak ako iných, sme pochopili. Ona však musela hrať vyžehlenú a navoňanú, pretože veľká časť jej biznisu predáva opar úspechu a ľahkosti bytia.
Áno, na stránkach jej časopisu či kníh môžeme čítať o tom, že Evita má také isté trápenia ako každá z nás. Ale vlastne tomu neveríme, keď mnohé ženy u nej hľadajú útechu a recept na to, ako si zachovať mejkap a vlny aj v daždi. Môžeme predpokladať, že Evita by ohrozila túto auru, keby svojim autorom – a najmä biznis partnerom – zavesila na nos problémy svojej firmy.
Evita si tak svoj sociálny kapitál – vitálny pre fungovanie jej biznis modelu – poistila založením druhej firmy.
Veď kto by už len pozýval nakupovať so zadlženou Evitou, promoval pobyt v exkluzívnom hoteli s krachujúcou Evitou alebo sa nechával v Smotánke nakrúcať s biznismenkou lapajúcou po dychu.
Jednoducho, ak to hráte na Cindy Crawford, musíte potom držať ako Scarlett O’Hara, keď jej uťahovali korzet na šatách ušitých zo záclony.