A zároveň ukončí aj verejnú diskusiu na túto tému. V nej zazneli naozaj rôznorodé názory - počet lídrov sa pohyboval od jedného až ku všetkým piatim, zazneli názory, že by ním mala byť žena (nie predsedníčka SZS), osoba, ktorá nie je členom ani jednej z piatich strán, či dokonca prezident M. Kováč. Skrátka - koľko ľudí, toľko názorov. Jediným výsledkom verejnej diskusie o lídrovi SDK tak je, že líder už nie je stotožňovaný s budúcim premiérom po prípadnom volebnom úspechu SDK.
Rozhodnutie o lídrovi prináleží výlučne piatim stranám, ktoré SDK vytvorili. Oni musia zvážiť - keď už túto tému vôbec pripustili - koho a koľkých svojich predstaviteľov postavia na čelo podľa prieskumov verejnej mienky momentálne najsilnejšieho politického subjektu na Slovensku. Prirodzeným spôsobom sa líder totiž počas niekoľkých týždňov nenašiel. A politický subjekt idúci do volieb, naviac s odhodlaním ich vyhrať, si nemôže dovoliť zbytočné straty spôsobené neinformovanosťou verejnosti o svojej politike. V tomto zmysle je najvhodnejší líder jeden, prípadne dvaja. Traja je už priveľa a piati viac ako dosť. Potom už zrejme treba určiť informátora či mediátora politiky SDK, ktorý z piatich vyjadrení lídrov dokáže urobiť jedno stanovisko. Pritom je jedno, či sa bude volať líder alebo inak. Takáto osoba totiž už včera mohla vydať vyhlásenie, že SDK požiadala predsedu parlamentu o zvolanie schôdze, keďže Ivan Gašparovič svojvoľne odložil 31. schôdzu na neurčito. Takáto osoba mohla zároveň oznámiť, že SDK je pripravená po nadobudnutí účinnosti tzv. zákona o mzdovej regulácii požiadať Ústavný súd SR, aby rozhodol, či parlament, ktorého členom je poslanec s mandátom získaným v rozpore s ústavou, je vôbec podľa ústavy kompetentný zákony prijímať. Samozrejme, iba v prípade, ak SDK mieni dodržať svoje sľuby.