SME

Prečo sú nenahlásení Bratislavčania problém

Bratislava momentálne nevie byť rovnocenným partnerom napríklad pre developerov. Môže zato aj slabá, podfinancovaná samospráva.

(Zdroj: Zdroj - Bratislava Tourist Board)

Autor je ekonóm na Univerzite v Mannheime

Keď zlyhá neviditeľná ruka trhu, musí prísť na rad viditeľná ruka štátu. To bolo hlavné národohospodárske poučenie veľkej hospodárskej krízy 30. rokov minulého storočia. Čo však robiť, keď zlyháva štát? Na Slovensku zažívame jeden príklad v priamom prenose.

V Bratislave má podľa štatistických údajov o počte prihlásených ľudí k trvalému pobytu žiť 417-tisíc obyvateľov. Na základe analýzy polohy mobilných telefónov v sieťach najväčších troch mobilných operátorov vieme, že ich môže byť až o štvrť milióna viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Neregistrovaní Bratislavčania by mohli priniesť desiatky miliónov eúr potrebných na riešenie kolabujúcej dopravy, skvalitnenie poskytovaných verejných služieb, zatraktívnenie a skvalitnenie života pre všetkých obyvateľov mesta bez rozdielu odkiaľ pochádzajú.

Štúdia spoločnosti Market Locator síce identifikuje v Bratislave prespávajúce mobily, no bez dostupnej presnej metodiky nie je jasné, či vedia ošetriť napríklad viacnásobné vlastníctvo mobilov.

Nenahlásení Bratislavčania

To, že v Bratislave žije oveľa viac obyvateľov ako v skutočnosti štát registruje, sa vedelo. Príčiny sú dlhodobo známe. Nepohodlné prehlasovanie trvalého alebo nahlasovanie prechodného pobytu.

A následné početné a nákladné zmeny údajov v zdravotnej poisťovni, zamestnávateľa, banky, poisťovne, operátorov a ďalších, prípadne aj v obchodnom registri a Sociálnej poisťovni. Stačí zmeškať nejakú lehotu a pokuta už visí vo vzduchu. Skrátka je ľahšie zostať registrovaný tam, kde už ste a nestráviť dni vybavovaním.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4XG9 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 098
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 767
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 137
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 212
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 105
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 047
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


22
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


1
Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


11
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


Neprehliadnite tiež

Peter Schutz

Keby sa potvrdili indície z colných vojen, vyhliadky Ukrajiny sú skôr dobré.


16

Kreslí Rosie Naive Art.


Rosie Babicová 3
Arcibiskup Bernard Bober.

Predseda KBS Bober sa dopustil škandalóznych vyjadrení.


28
Peter Pellegrini

Strana, ktorá vznikla ako alternatíva k Smeru a sľubovala slušnosť, dnes legitimizuje vládu extrémistov a dezinformátorov.


48
  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 787
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 883
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 178
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 729
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 653
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 158
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 893
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťZatvoriť reklamu