# Z pôvodne dvoch variantov (profesionálny pracovník a politický predstaviteľ SDK) sa politici KDH priklonili k druhému variantu. Čo spôsobilo toto rozhodnutie?
"Myslím, že to bola predovšetkým potreba urýchleného a kvalifikovaného reagovania a formulovania politických stanovísk SDK k aktuálnemu politickému a spoločenskému dianiu v SR. Je evidentné, že ak by takéto poslanie mal vykonávať novinár, tak by pre svoje vyhlásenia vždy potreboval obtelefonovať piatich predsedov strán, pričom by bol neraz postavený pred neľahkú úlohu sformulovať päť stanovísk do všeobecne prijateľnej formy. Hovorca s politickým mandátom bude mať síce obrovskú zodpovednosť, ale aj omnoho väčší a slobodnejší priestor na to, aby politiku SDK čo najlepšie prezentoval."
# Samostatné reakcie hovorcu SDK však predpokladajú aj istý vzťah medzi ním a lídrami SDK. Ako by takáto komunikácia hovorcu a lídrov SDK mala vyzerať?
"Formulujem svoje videnie postavenia hovorcu, ale veľmi veľa bude závisieť od videnia tohto hovorcu našimi koaličnými partnermi. Som však presvedčený, že máme jeden spoločný cieľ - čo najlepšie obstáť vo voľbách a práve preto zverí koalícia svojmu hovorcovi také kompetencie, aby toto poslanie čo najlepšie splnil. Z toho jasne vyplýva, že je nevyhnutné, aby sa zúčastňoval všetkých dôležitých zasadaní všetkých dôležitých orgánov a grémií SDK, aby bol trvalým spoluúčastníkom napríklad zasadaní Rady SDK, aby mohol všetky tieto informácie a stanoviská všetkých piatich strán SDK sceľovať a ponúkať verejnosti ako spoločné stanoviská SDK."
# Hovorca SDK je zatiaľ síce iba v teoretickej podobe, určite však máte predstavu o jeho kompetenciách.
"Východiskovou bázou, na ktorej by sme sa mohli všetci zhodnúť, by mohla byť formulácia, že hovorca SDK samostatným spôsobom prezentuje politiku SDK v súlade s líniou politiky jej jednotlivých subjektov."