SME

Chujava v Európe

Premiér Fico vie, že nedokáže strhnúť voličov vlastným energickým a presvedčivým európanstvom, pretože donedávna aj on sám pomáhal kultivovať ich protieurópske nálady.

Premiér Fico počas príhovoru na seminári o ochrane oznamovateľov korupcie.Premiér Fico počas príhovoru na seminári o ochrane oznamovateľov korupcie. (Zdroj: TASR)

Autor je asistentom europoslankyne Anny Záborskej za KDH, článok vyjadruje jeho osobný názor

Aký je rozdiel medzi európskym federalistom, slovenskou vládou a slovenskou opozíciou?

Pre toho prvého je ďalšia integrácia realizáciou myšlienky, ktorej verí. Slovenská vláda jej síce neverí, ale ďalšiu integráciu považuje za nevyhnutnú. A slovenská opozícia nevie celkom, o čom je reč, ale je proti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fico sa v duchu diela Dva dni v Chujave pýta: chceme škaredý deň kdesi na periférii budúcej Európy, alebo radšej deň pekný v spoločnosti Nemcov a Francúzov?

Úvahy o ďalšej budúcnosti Slovenska v EÚ sa tento týždeň zase o kúsok posunuli. Vodu rozvírilo video a následný blog Richarda Sulíka o tom, ako nechce byť v tzv. jadre európskej integrácie.

SkryťVypnúť reklamu

Nasledovala rýchla a príkra reakcia premiéra Roberta Fica, v ktorej povedal, že pre Slovensko je príslušnosť k tomuto jadru otázkou prežitia. A túto oficiálnu slovenskú pozíciu ďalej rozviedol rozhovor s „Pánom Európa“, skúseným štátnym tajomníkom Ivanom Korčokom v konzervatívnom internetovom denníku Postoj.

Prečítajte si tiež: Čo potrebujeme, ak chceme ostať v jadre? Čítajte 

Medzi neortodoxnými, miestami až insitnými zamysleniami lídra Slobody a solidarity nad európskymi témami a pragmatickým pohľadom vlády existuje zhoda v jedinom bode: budúca architektúra Európy rozdelenej na jadro a perifériu je zatiaľ veľkou neznámou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4XWR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 247
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 732
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 669
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 881
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 453
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 261
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 191
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Posolstvo Veľkej noci je radikálne: nezomrieť znamená nezmeniť sa.


38
Ilustračné foto.

Ad: Si propalestínsky(a) alebo proizraelský(á)?


Jozef Lenč 6

Ministri už zasa berú prácu humoristom.


19
Sídlo rozhlasovej stanice Hlas Ameriky.

Autoritárske režimy budú ľahšie potláčať nesúhlas a presadzovať svoje skreslené príbehy.


Heela Rasool-Ayub
  1. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  2. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  3. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  4. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  5. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  6. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  7. Dušan Koniar: A čo robil zatiaľ Gary?
  8. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 511
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 29 983
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 978
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 746
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 012
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 973
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 409
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 723
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu