Autor je teológ a publicista
Poznám zopár ľudí, ktorí robia naozaj veľmi zaujímavé a dobré veci a zároveň sa boja migrantov, ktorí tu nie sú a priam programovo nenávidia Fica, ktorý sa tu utáboril na dvanásť rokov po „principiálnom“ odmietnutí eurovalu.
S niektorými som sa bavil aj v tú slávnu volebnú noc, keď to hodili Sulíkovi, lebo vraj on podporuje podnikanie. Vtedy ešte Richard Sulík nebol v mojich očiach „trápnučký“. A boli to takpovediac hlboko veriaci kresťania.
“Je to ten Helmut Kohl, ktorého krajina prijala aj emigrantov - napríklad rodičov Richarda Sulíka - a nezahnala ich naspäť za múr a elektrické a ostnaté drôty, na ostrov komunistického blahobytu pod kuratelou Moskvy
„
Mám k dispozícii dáta, podľa ktorých takmer 90 percent obyvateľov tejto krajiny hrdej na svoju cyrilo-metodskú tradíciu nechce na Slovensku migrantov, ktorí tu zhodou okolností ani nie sú. A zároveň si neuvedomujú, že ani tých 10 ďalších percent síce migrantov tiež nechce, len im chce pomôcť.
Kolektívny egoizmus
Je rozdiel nechcieť migrantov a je rozdiel nechcieť im pomáhať. Či už v azylovom dome v Humennom, alebo ako poslanec Európskeho parlamentu.
Čomu však ešte menej rozumiem, je fakt, že to takto vidia nielen stúpenci Sulíkovho účtovníckeho ekonomického modelu, ale aj tí, čo sa deklarujú zároveň aj ako kresťania, ktorí majú v krstnom liste univerzálnu zodpovednosť za tento svet. Byť jeho svetlom či byť soľou zeme, či mestom na návrší.
A pochopil by som, keby sa zväčšovala skupina ľudí, ktorí nemajú koho podporiť a momentálne voliť, ale toto nepochopím ani ako kresťan, ani ako teológ a ani ako človek, že tu od volieb narástol počet ľudí, ktorí podporujú nenávisť a programový kolektívny egoizmus.
Je načase povedať, že takýto postoj veriaceho človeka voči cudzincom v núdzi, utekajúcim pred diktátormi, tyranmi, suchom či biedou, je hlboko egoistický a snaha Richarda Sulíka takýto postoj legitimizovať je hlboko pomýlená.
Je to kolektívny egoizmus, ktorý v dnešnej geopolitickej situácii nielen technologicky a ekologicky prepojeného sveta nič neospravedlní. A ako teológ môžem povedať (ak to niekoho ešte dnes zaujíma), že to je dokonca v morálnej rovine zlo alebo, ak chcete, v reči tradičného konzervatívne starosvetského jazyka: je to hriech.
Sulík nie, prosím
Osobne som úplne na strane nespokojných ľudí, ktorí sú nahnevaní či frustrovaní. Bol som na protikorupčnom pochode v Bratislave. Dvakrát s obidvoma svojimi dcérami.